2 024 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Torr Klisterkant ytpapp
Jag köpte ett gäng rullar med Trebolit Glaciär 3 i början av juni. Nu när det är dags att lägga ytpapp kände jag lite på den kant som hamnar neråt när jag lägger pappen. Den är helt snustorr. Plastremsan sitter fast ordentligt, men klistret under är torrt.
Det kanske fungerar ändå om den andra kanten är ok? Men ska det vara så? Den ska ju fästa mot fotplåten t ex.
Det kanske fungerar ändå om den andra kanten är ok? Men ska det vara så? Den ska ju fästa mot fotplåten t ex.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Mot fotplåten ska du nog använda klister eller lim också men med lite värme från dig eller solen vaknar nog klistret till liv och biter bra när du trycker ihop klister med klister.
Klisterkanter är inte så jätteklibbiga så det kan vara helt normalt.
Klisterkanter är inte så jätteklibbiga så det kan vara helt normalt.
Gjorde samma sak för ett par år sedan, 90% säker på att jag hade samma fabrikat. Tyckte också att det var klent klistrat mot plåten, så jag drog på lite eget asfaltklister utan att direkt reflektera. Köpte lite asfaltklister när jag köpte takpappen, anade att det skulle behövas någonstans.Bart skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 398 inlägg
Bart skrev:
Testa värm lite med en varmluftpistol och se hur det känns. Ska inte behöva mycket för att klistret ska "aktiveras".
Klicka här för att svara