1 797 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Torktumlare Lavatherm 57769 stannar efter ca 20 sek
Hej,
Bruksanvisningen säger inte mycket. Har hittat en temperaturvakt i värmepaketet och den leder ström när den är kall och verkar sitta i serie med värme elementen. Vidare har jag hittat en temperaturvakt alldelens innan värmeväxlaren (Kondensorn). Den fungerar också och bryter vid 120 C.
Vid värmeelementen sitter det något som ser ut som två dioder. Dom leder ström åt båda hållen så om det är dioder så är dom trasiga alternativt är det någon form av säkringar. Är det vanligt att ha dioder vid värme ellementen för att kunna köra den på halveffekt? (Halvvåg)
De fyra värme elementen har jag mätt upp till 22, 22, 46 samt 46 ohm så dom borde vara i ordning.
Någon luftfuktsensor har jag inte lyckats hitta, var kan en sådan sitta?
MVH
Niclas
Bruksanvisningen säger inte mycket. Har hittat en temperaturvakt i värmepaketet och den leder ström när den är kall och verkar sitta i serie med värme elementen. Vidare har jag hittat en temperaturvakt alldelens innan värmeväxlaren (Kondensorn). Den fungerar också och bryter vid 120 C.
Vid värmeelementen sitter det något som ser ut som två dioder. Dom leder ström åt båda hållen så om det är dioder så är dom trasiga alternativt är det någon form av säkringar. Är det vanligt att ha dioder vid värme ellementen för att kunna köra den på halveffekt? (Halvvåg)
De fyra värme elementen har jag mätt upp till 22, 22, 46 samt 46 ohm så dom borde vara i ordning.
Någon luftfuktsensor har jag inte lyckats hitta, var kan en sådan sitta?
MVH
Niclas
Klicka här för att svara