Hej där,
För tre-fyra år sedan lät jag göra ett nytt trelufts vardagsrumsfönster. Gediget hemodlat virke enligt tillverkaren i mellersta Sveriges skogsrika inland

. Solen ligger på och nu har jag fått från hårtunna upp till 2/10 mm torksprickor på sina håll i skarvarna.
Ska jag bara försöka "måla igen" sprickorna (Kulturhantverkarnas linoljefärg) eller ska jag försöka pilla in kit och sedan måla. Känns lite tight att få in kitt men bara färg torde ju spricka upp ganska snart igen!?