Förra helgen slog jag upp ett provisoriskt förvaringstält på uppfarten till mitt fritidshus. Uppfarten har varit grusad en gång i tiden och är nu någon slags blandning av stampad jord, grus och gräsmatta. Eftersom tältet kom upp "lite sent" och luft och mark redan är fuktig, blir det väldigt fuktigt inne i tältet trots att det är helt öppet på ena gaveln. Kondens fäller ut på väggar och tak inne i tältet och man liksom "känner" att det är råare luft inne än ett par steg bort utanför.
Finns det någon snabb, enkel och billig (helst gratis) manöver man kan ta till för att torka ur tältet något? Jag var inne på att träflis binder fukt, men då blir det ju också fuktigt på golvet. Annars har jag varit inne på att sprida kattsand, eller grus inne i tältet för att torka ur det något, men är det något av de alternativen särskilt effektivt? Luftavfuktarna jag har är ju inte så effektiva vid dessa temperaturer (runt nollan) så de faller bort.
Jag har för avsikt att försegla även gaveln med ännu en presenning, men det har jag inte hunnit än. Och fram emot sommaren/våren ska tältet flyttas till annan plats på tomten. Kanske blir det carport där tältet står nu, men det får framtiden utvisa, annars blir det tillbaks till garageuppfart efter det att tältet flyttats på