1 216 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Torka singel i krypgrunden
Hej, har ett götenwhus från 1997 som står på pålar med krypgrund täckt med singel och pltsfilm. gjorde en besiktning i samband med byte av försäkeingsbolag för att kolla att det inte var några problem med fukt eller annat. Inspwktionen hittade ingenting men däremot visade det sig att nyggfirman fuskat och snålat med singel så jag har precis fyllt på med 25 ton ! på en uta av 120 kvm. Singlet blåstes med en torrsugbil men jag undrar hur jag får det torrt ? mnu ligger det ca 15-20 cm snyggt krattat utan platsfilm men det är blött. Någon som hr något tips?
Sätt in en avfuktare, det är det enda du kan göra i princip. Torrare luft gör att det torkar snabbare. Men som sagt så kommer nog en del fukt / kyla från marken som gör att det kommer fortsätta vara lite fuktigt.
Har du mätt den relativa luftfuktigheten i krypgrunden?
Har du mätt den relativa luftfuktigheten i krypgrunden?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
uTack, jo jag hade anticimex inne och dår var rh OK men däremot fick jag nedslag på att plasten var dålig och att det knappt var något singel utom i hörnen... avfuktaren blir ju en tillfällig historia i så fall under några veckor vad skall jag köpa ? ytan är ca 120 kvm höjd 140
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden