Naturskyddsföreningen har släppt sin sajt där de listar de tio mest energisnålaste apparaterna inom olika kategorier. Intressant är att inom belysning så knäcker Megaman, dyra men bra alltså!

http://www.toptensverige.se/
 
Jag vet inte ja, det verkar som att de bara har testat Megaman, Osram och Philips? Eller finns det ett större test någonstans på sidan?
 
De testar inte, utan gallrar ut efter produktblad, direktinfo från producent och från den europeiska siten topten.info.
För svar om hur de gallrat och minimumkrav läs här: http://www.toptensverige.se/sa_jamfor_vi/
 
går inte att lita på direktinfo från producent ...
brukar inte stämma..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.