55 983 läst ·
162 svar
56k läst
162 svar
Tomtgräns , halva vägen på min tomt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Skogsägare
· 21 905 inlägg
Skogsägare
· 21 905 inlägg
Vad står det på Mina sidor på Lantmäteriets webb?
De du talat med är tomtar(!) som antingen inte själva vet skillnaden mellan fastighet och tomt, eller är för vana att prata med folk som bara använder begreppet ”tomt” och därför faller in i slentrian.S SH92 skrev:
Skogsägare
· 21 905 inlägg
Under fliken rättigheter borde det stå om såväl förmåner som laster. Eftersom att vi sen tidigare sett att du har (haft) ett vägservitut på vägen i väster borde det finnas saker där, även om det skett ändringar sen 40-talet.
Skogsägare
· 21 905 inlägg
Det var som fan! Och ingen andel i någon gemensamhetsanläggning heller under ägande-fliken?
Lantmäteriet har olika kartor på samma fastigheter vilka gör det väldigt svårtydligt för folk att se. Ingen har väl kritiserat deras sätt att fungera på evigheter. Jag har själv upplevt problem och det har blivit "bråk" mellan grannar p.g. av olika tolkningar om var fastighetsgränserna går. Så här ska det inte fungera!D Daniel 109 skrev:
Jo, det är så det ska fungera. Lantmäteriet är tydliga med vilka kartor som är juridiskt bindande.
Lantmäteriet har fastighetsindelningen. Där kan du om du tittar på rätt karta hitta dina fastighetsgränser. Innom detaljplanerat område hittar du tomterna på detaljplanen.
Jag trodde att det var förklarat flera gånger om vid det här laget.
Lantmäteriet har fastighetsindelningen. Där kan du om du tittar på rätt karta hitta dina fastighetsgränser. Innom detaljplanerat område hittar du tomterna på detaljplanen.
Jag trodde att det var förklarat flera gånger om vid det här laget.