3 643 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Tomter med havsutsikt Sth södra skärgården
Sida 1 av 2
Planerar eventuellt ett nytt område med 8- 10 nya tomter, runt 1900 kvm styck. Alla med mer eller mindre ren havsutsikt. (Inte hängande i krokig arm, tittande i spegel
)
Läget är på landet, södra skärgården, ca 45 minuter söder om Stockholm, med bra väg.
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer det, om alla nu aviserade planer går i lås, att finnas kommunalt VA också.
Tror ni det är ett projekt att satsa på? Tror ni det finns intresse?
Nån som vet mer om projekteringskostnaderna?
Läget är på landet, södra skärgården, ca 45 minuter söder om Stockholm, med bra väg.
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer det, om alla nu aviserade planer går i lås, att finnas kommunalt VA också.
Tror ni det är ett projekt att satsa på? Tror ni det finns intresse?
Nån som vet mer om projekteringskostnaderna?
Tja - kanske tveksamt projekt? om man ska döma av avsaknad av inlägg här?
Trodde att en stor tom med underbar havsutsikt inom 45 min från Stockholm var attraktivt?
Men det här kanske är fel forum för att få veta om intresse finns??
Trodde att en stor tom med underbar havsutsikt inom 45 min från Stockholm var attraktivt?
Men det här kanske är fel forum för att få veta om intresse finns??
Klart det är attraktivt och du verkar ju redan själv veta att så är fallet så jag (och antagligen andra) vet inte riktigt vad du frågar efter?AdamGr skrev:
Projekteringskostnaderna beror ju helt på vilka kostnader du ska ta innan tomterna säljs? Ska du göra väg till alla? Ska du bygga gemensam avloppsanläggning? Ta ner skog och röjjaupp, kanske schakta bort lite massor? Som sagt det finns ju tusen frågor. Men om du inte ska göra något utan det bara är lantmäteriförrättningen som kostar så är det ju bara att höra LM.
Men som sagt attraktivt lär det vara även om jag nu ju bor på andra sidan sverige.
Arrende har sina för- och nackdelar det med, precis som försäljning. Det är absolut inte förlegat. Frågan är väl om du vill ha en stor klump med pengar nu eller små klumpar en gång om året under resten av ditt liv?AdamGr skrev: