Planerar eventuellt ett nytt område med 8- 10 nya tomter, runt 1900 kvm styck. Alla med mer eller mindre ren havsutsikt. (Inte hängande i krokig arm, tittande i spegel ;))
Läget är på landet, södra skärgården, ca 45 minuter söder om Stockholm, med bra väg.
Inom en inte alltför avlägsen framtid kommer det, om alla nu aviserade planer går i lås, att finnas kommunalt VA också.
Tror ni det är ett projekt att satsa på? Tror ni det finns intresse?
Nån som vet mer om projekteringskostnaderna?

Menar du att du äger ett rejält stycke mark du ska stycka upp och sälja? Eller är det arrende det handlar om?
Rent principiellt finns det väl alltid intresse för tomter med havsutsikt.

Ja det är stycka upp och sälja det gäller. Arrende låter som en förlegad variant? eller?

Tja - kanske tveksamt projekt? om man ska döma av avsaknad av inlägg här?

Trodde att en stor tom med underbar havsutsikt inom 45 min från Stockholm var attraktivt?
Men det här kanske är fel forum för att få veta om intresse finns??

Tror absolut det finns intresse, men det beror ju naturligtvis på vad du tänkte sätta för pris. Kolla på hemnet, där borde finnas en del liknande tomter till försäljning.

W
AdamGr skrev:
Tja - kanske tveksamt projekt? om man ska döma av avsaknad av inlägg här?

Trodde att en stor tom med underbar havsutsikt inom 45 min från Stockholm var attraktivt?
Men det här kanske är fel forum för att få veta om intresse finns??
Klart det är attraktivt och du verkar ju redan själv veta att så är fallet så jag (och antagligen andra) vet inte riktigt vad du frågar efter?
Projekteringskostnaderna beror ju helt på vilka kostnader du ska ta innan tomterna säljs? Ska du göra väg till alla? Ska du bygga gemensam avloppsanläggning? Ta ner skog och röjjaupp, kanske schakta bort lite massor? Som sagt det finns ju tusen frågor. Men om du inte ska göra något utan det bara är lantmäteriförrättningen som kostar så är det ju bara att höra LM.
Men som sagt attraktivt lär det vara även om jag nu ju bor på andra sidan sverige.

Jag förstår inte. Havsutsikt i östra Sverige? :O

:D

Havstomterna i attraktiva områden en mil runt Trosa som borde vara ungefär i dina trakter går iaf för över två miljoner...:O

AdamGr skrev:
Ja det är stycka upp och sälja det gäller. Arrende låter som en förlegad variant? eller?
Arrende har sina för- och nackdelar det med, precis som försäljning. Det är absolut inte förlegat. Frågan är väl om du vill ha en stor klump med pengar nu eller små klumpar en gång om året under resten av ditt liv?

haavard skrev:
Ostkusten. Från Ystad till Haparanda. Ca 200 mil kust.

W
andersmc skrev:
Ostkusten. Från Ystad till Haparanda. Ca 200 mil kust.
Heter det inte österSJÖN av en annledning ;)

Wester skrev:
Heter det inte österSJÖN av en annledning ;)
Ålands HAV kanske? Suck...

W
Vispen74 skrev:
Ålands HAV kanske? Suck...
Inte vid vare sig ystad eller haparanda (vilket inte heter östersjön heller) heter det ålandshav däremot en liten snutt emellan heter detta men det var det jag kommentera. Suck :S
Var e humorn mannen.......

haavard skrev:

:D
Nu ska du la inte va sån ellllerrrr :cool:
Man tager vad man haver...
Utsikt över en stor jäla sjö då - ca 200 mil lång och hyfsat bred - nöjd? :rolleyes:

robsarve skrev:
Havstomterna i attraktiva områden en mil runt Trosa som borde vara ungefär i dina trakter går iaf för över två miljoner...:O
Låter alltså definitivt nåt att aktiviera sig på då!

Intressenter får väl ställa sig på kö här... ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.