6 894 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Tomt sökes nära Linköping
Jag söker en större tomt för villabygge. Forumet har hjälpt mig med så mycket innan så det kanske finns möjlighet till det nu också. Tomten bör ligga inom pendlingsavstånd till Linköping max 25km. Den får gärna ligga lite lantligt men måste ha service inom rimligt avstånd. Behöver inte vara "Norrlandsavstånd" till grannar.
Jag vill att tomten motsvarar något eller några av dessa krav:
* Vacker utsikt
* Nära vatten, ev sjöutsikt
* Högt läge
* Minst 1500kvm gärna större.
Hittelön på 10.000kr betalas till tips som leder till slutförd affär.
Jag vill att tomten motsvarar något eller några av dessa krav:
* Vacker utsikt
* Nära vatten, ev sjöutsikt
* Högt läge
* Minst 1500kvm gärna större.
Hittelön på 10.000kr betalas till tips som leder till slutförd affär.
Medlem
· östergötland
· 25 inlägg
Jag tycker det låter som ni skulle kunna höra med greve Thure Gabriel Bielke som äger sturefors slott och mark/hus runtomkring om han vill sälja någon mark/gammalt hus för rivning.
Det ligget nära vattnet, vissa marker ligger högt, sturefors några km bort har affär m.m och 1500kvm är nog inga problem om han nu vill sälja.
Det va det ända tipset jag kom på nu, finns säkert fler ställen som stämmer in på er beskrivning
Det ligget nära vattnet, vissa marker ligger högt, sturefors några km bort har affär m.m och 1500kvm är nog inga problem om han nu vill sälja.
Det va det ända tipset jag kom på nu, finns säkert fler ställen som stämmer in på er beskrivning
Maila Brokinds herrgård, de kan eventuellt ha tomter till salu. Vi har varit i kontakt med dem, men i vårt tycke ligger tomterna för långt från jobbet. Dock ligger det nära vatten. Har inte mailadressen, men den hittar du om du googlar 
Ett till tips. Håkan på Trivselhus (Linköping) har en fin tomt på ett högt läge i Gammalkil. Inte så nära vatten, men utsikten är fantastisk. Vet dock inte om han vill sälja tomten utan att sälja ett hus till er med, men han har haft tomten ett bra tag utan att få den såld, så det kan vara värt ett försök.
Klicka här för att svara