JAg har en 3kbm sluten tank till toan i stugan. Jag har till denna en icke snålspolande gammal toalettstol och blev lite sugen på att tömma lite av vätskan i den slutna tanken. Min fråga är om slammsugarn märker det när han ska tömma samt om det kan bli några problem (om det blir för slammigt eller nått)??

En annan sak är om man får göra det själv eller inte men men...:)

Ofta går det att ställa ner volymen som toaletten spolar med. Om det inte går, eller om den redan står på det minsta så kan man ställa i en tegelsten eller liknande i behållaren för att minska spolvolymen. Kolla också så att inte några packningar läcker. Om det är många hus eller ett vattendrag eller brunn i närheten är det en dum idé att tappa ur tanken regelbundet. Om det blivit fullt kan du pumpa ur lite för att kunna använda toan några dagar i väntan på tömning. Det kommer inte slamsugaren att märka. Själv har jag syndat på det viset med en borrmaskinspump en gång.

Erik

Visst kan jag minska på vattenvolymen som toan använder men ja tänkte bara att det ändå skulle vara bra att snåla in lite till :)

jag har ju en brunn för BDT vattnet som ja kan pumpa över vätskan i så det kommer ju inte bli nått som stör grannar, enda jag oroa mig för va att det blir för kompakt i tanken så slamsugarn skulle klaga på det.

Du kommer då att förstöra infiltrationen/markbädden som du väl har gemensamt med grannarna!!!¨
använd möjligtvis till att gödsla buskar och träd och liknande..
Sedan kan du väl inhamdla en snålspolande toalett...kostar inte många kronor..

Om du gör det regelbundet kommer det till slut inte att gå att tömma tanken helt utan extra arbete.
Den fasta skiten kommer att öka i mängd och för att få bort det behöver man spola med en massa extra vatten. Om man inte gör det kommer slamsugaren bara suga upp det som rinner fram och lämna kvar resten och då har du inte vunnit något.
Om du gör det någon gång vid akut läge gör det ingenting.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.