14 610 läst ·
5 svar
15k läst
5 svar
Tömma Oljetank
Ska ta bort min oljetank. Pratade med RagnSell och dom skulle ha 2750kr för att tömma, göra ren och plombera tanken (tanken skulle ha besiktigats för ett år sedan :-/). De skulle köpa oljan som finns kvar i tanken för 3kr/liter.
Tittade efter lite grann och kom fram till att det nog är lika bra att jag tar bort tanken själv. Problemet är att jag har ca. 520 liter olja kvar i tanken.
Hur bär jag mej åt för att få ur oljan, och vad gör jag av den? Eftersom tanken står i källaren så är slangning inte att tänka på, någon sorts pump måste jag skaffa/hyra.
Hur har ni andra gjort? Pumpade ni oljan till oljefat, eller vad gjorde ni av den?
Tack på förhand!
Tittade efter lite grann och kom fram till att det nog är lika bra att jag tar bort tanken själv. Problemet är att jag har ca. 520 liter olja kvar i tanken.
Hur bär jag mej åt för att få ur oljan, och vad gör jag av den? Eftersom tanken står i källaren så är slangning inte att tänka på, någon sorts pump måste jag skaffa/hyra.
Hur har ni andra gjort? Pumpade ni oljan till oljefat, eller vad gjorde ni av den?
Tack på förhand!
Tömmde tanken till sista droppen o lät det stå några dagar så allt skit o vatten fick sätta sej sedan körde jag upp de i oljebrännaren.. Det blev ca en liter kvar som inte gick använda så det eldades upp när lövet brändes i våras... ;D
Köpte tigersåg o blad på rusta för 400:- o skar ner tanken efter 4 timmar då låg den lastad på släpen..
En kompis ville ha plåten vid ev rep jobb..
Hade tänkt köra den på skroten annars..
Köpte tigersåg o blad på rusta för 400:- o skar ner tanken efter 4 timmar då låg den lastad på släpen..
En kompis ville ha plåten vid ev rep jobb..
Hade tänkt köra den på skroten annars..
köp en pump som man sätter i borrmaskinen. Funkade jättebra ( fast jag hade bara 80 liter kvar) sälj eller skänk oljan till nån. Jag lutade tanken lite så jag fick ut nästan allt. Sen tippade jag i en dunk avfettning från Biltema som stog över natten. Pumpade ur det och slog i en flaska Yes och skjölde 2 ggr. I med lite sågspån sen var tanken snustorr, bara att såga..........
Klicka här för att svara