Hej
Ska bygga kök för första gången och planen är att sätta upp regel längst väggen och ställa bakkanten av stommarna på som man ser många rekommendera.

Men nästan alla reglar man hittar har ju lite ojämnheter och inte helt spikraka. Hur mycket påverkar det slutresultatet? Någon som kan tipsa om vilka reglar som bäst lämpar sig?

Mvh

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
När jag köpte reglar i korta längder för några veckor sedan (45x70, 45x90) var det fingerskarvade varianter. De var väldigt raka så köp den varianten om du inte hittar raka vanliga.

Challeballe01 Challeballe01 skrev:
Hej
Ska bygga kök för första gången och planen är att sätta upp regel längst väggen och ställa bakkanten av stommarna på som man ser många rekommendera.

Men nästan alla reglar man hittar har ju lite ojämnheter och inte helt spikraka. Hur mycket påverkar det slutresultatet? Någon som kan tipsa om vilka reglar som bäst lämpar sig?

Mvh
Hej, stålregel är rakare

Challeballe01 Challeballe01 skrev:
Hej

Mvh
Hej, flera köks tillverkare använder sig av en stål list som man hänger skåpen i, jag har monterat skåp med det och det förenklar montaget betydligt

T teuvo tainio skrev:
Hej, flera köks tillverkare använder sig av en stål list som man hänger skåpen i, jag har monterat skåp med det och det förenklar montaget betydligt
Har sett det på tex IKEA men vi har epoq och dom kör med ben, tack ändå!

jag brukade använda 28x70 på väggen för skåpen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.