Har ett värmesystem vi skall bygga om lite.
Har idag 2st tankar a 500l.
Strömsnäsbruk TS500
Slavtanken skall bort nu, tankarna är parallellkopplade, med avstängning emellan.
Det finns avtappning under röret för parallellkopplingen.
Kannon, men hur tömmer jag detta lite kontrollerat?
Skulle vilja ansluta en slang och tömma utanför huset, inte mer i vårt vanliga avlopp, och helst inte fylla golvet...
När man öppnar avtappnings locket, var hittar jag innanför ?
Man kan ansluta av slang utan att det börjar rinna innan ?
Har idag 2st tankar a 500l.
Strömsnäsbruk TS500
Slavtanken skall bort nu, tankarna är parallellkopplade, med avstängning emellan.
Det finns avtappning under röret för parallellkopplingen.
Kannon, men hur tömmer jag detta lite kontrollerat?
Skulle vilja ansluta en slang och tömma utanför huset, inte mer i vårt vanliga avlopp, och helst inte fylla golvet...
När man öppnar avtappnings locket, var hittar jag innanför ?
Man kan ansluta av slang utan att det börjar rinna innan ?
Hade av någon anledning förträngt att det satt en ventil där....Krilleman skrev:
Satte dit en gardena-anslutning .
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna modellen är det, tanken som är parallell-kopplad, den har även en matning från vedpanna med avluftare i toppen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Öppnade avluftningen och öppnade bottenventilen, men det låter som att det drar vatten baklänges, även från andra tanken tycker jag.
Är det en backventil i toppen, så att den måste av helt för att kunna tillföra luft när jag tappar ur, för att inte tömma den primära tanken som skall vara kvar ?
Lite vatten försvinner,även från expansionskärlet.Släpp ut vatten via slangen ,ta bort avluftningsventilen helt., vid Rosten,den undre mässingsdelen.Men du måste stänga mot värmesystemet medan du tömmer tanken.Sen måste du ju proppa ledningen till den andra tanken innan du kan fylla upp igen
Dax att byta avluftare....P P-son83 skrev:Hade av någon anledning förträngt att det satt en ventil där....
Satte dit en gardena-anslutning .
[bild]
Denna modellen är det, tanken som är parallell-kopplad, den har även en matning från vedpanna med avluftare i toppen.[bild]
[bild]
Öppnade avluftningen och öppnade bottenventilen, men det låter som att det drar vatten baklänges, även från andra tanken tycker jag.
Är det en backventil i toppen, så att den måste av helt för att kunna tillföra luft när jag tappar ur, för att inte tömma den primära tanken som skall vara kvar ?
Klicka här för att svara