Hej!
Vi hade nyss en renoverare som fäste vår toalettstol med silikon, och instruerade att vi inte ska använda toaletten i ca 1 dag.

Just efter att han gått går min dotter som bara måste fingra på allt och vickar lite löst på stolen! :|
Jag var inte där just då. Hur som helst så undrar jag om det är kört nu? Kan tätningen ha rubbats?
Måste man göra om allt?
Stolen sitter som mannen lämnade den men jag vet inte hur silikon fungerar om man absolut inte får vicka eller så? Vi har redan väntat i 3 månader på att få badrummet renoverat så jag är riktigt orolig över detta :(

Redigerat:
Du märker väl rätt snart om toan är ranglig. Då får du väl skrapa rent och lägga en ny sträng silikon.

Tack för svar :)

Så jag kan inte veta om allt är förstört inna det torkat då? :(
Åh vi är helt usla med renoveringar och "fixa-det-själv" :/

Men hur funkar silikon rent allmänt då? får man inte röra runt o peta innan de torkat?

• Gilla
Remgalag
  • Laddar…
aleron skrev:
Hur som helst så undrar jag om det är kört nu? Kan tätningen ha rubbats?
Måste man göra om allt?
När man limmar en toastol med silikon är det limeffekten man är ute efter, inte någon direkt tätande effekt. Så låt stolen vara och känns det stadigt efter något dygn är det inga problem.

Välkommen till forumet för övrigt!

Tack Alfredo!:)

Det har varit en mardröm dessa 3 månader!
Har aldrig sett maken till sånt här slarvigt och slavsigt utgjord arbete med arbetare som har noll koll på vad den ena har gjort innan den andre mödar sig att komma dagarna efter.
Ett jobb som tar ca 2 veckor normalt har tagit 3 månader att göra för denna hemska firma.:mad: dag skulle allt vara klart men männskan hade inte ens fogat igen hålen som stolen redan innan har! eller fixat skydd till skarvarna runt vattenledningarna..och kaklet dem gjorde igår är helt sne och fult utgjord..suck..aja

S
vad har dom gjort renoverat badrummet?
nytt tätskikt? kakel och klinkers? ny inredning?
nya väggar eller golv?

Hej!
Jo kortfattad så är det så här: 2009 hade vi stambyte och av någon anledning så la dem klinkers som ny golv i vårat badrum en trappa upp (radhus) Ena grannen fick inget klinkersgolv . För mer än 3 månader sedan upptäckte vi en tunn spricka som löpte underifrån badkaret fram till toastolen. Men antagligen märkte vi sprickan lite försent för det hann antagligen komma vatten under för sprickan blev större. Vi hade förstås slutat använda badrummet vid de laget. Vi använde enbart toan.
Vi ringer byggfirman som hade hand om stambytet då badrum bör ha 10 års garanti och vi resonerade att det skulle gå snabbare om vi kontaktade dem utan mellanhand...
Efter ca 3 veckor utan att få tag på idioterna ringde vi föreningen som först avsa sig all ansvar!
Men efter tjat kom 2 från föreningen och kollade in läget.
Dem beviljade "hjälp" och kponstaterade att klinkers vart ett dåligt val.

Föreningen har kontrakt med en byggfirma och beslutade att låta skicka några män.
Well...efter ca 2-3 veckor kommer 2 män...skruvar loss toan och badrummet och så är vi utan våran extra toastol i 2 veckor!... alltså detta sträcker sig ända till idag. Arbetare som kommer och svingar slägga i ca 1-2 timmar..säger att dem kommer snart och smiter..återvänder inte på minst någon vecka innan samma sak upprepas.
Arbetare skickas att skruva fast toan..när inte ens golvet är lagd.
Arbetare som kommer för att lägga golv för att upptäcka att nedersta kakeln inte är nerplockad osv...
Helt störda otroligt idiotiska arbetare och firma :(( Ni som haft ert hus som ett byggnadsplats med inkompetenta slöa arbetare som både ljuger sig blå och smiter från arbete vet nog hur frustrerad och stressad och rasande man blir. Inte ens medleran hade varit med om såna hära människor.

Nu vet jag att det är svårt att få rätt gällande badrumsfel och skador när man bor i bostadsrätt..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.