Vi ska renovera en gästtoalett och utrymmet är ca 1x1,35 m. Finns det någon toalettstol som inte tar så stor plats, dvs som inte är så djup? Avloppet är i golvet, alltså S-lås.

MultiMan
Seiko kom ut med den minsta 2004, Nano-toaletten:

Nano-toalett avbildad i mikroskop och CAD, skapad av Seiko som ett humoristiskt projekt 2004, jämförelse av storlek och design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skämt åsido så har väl alla bättre tillverkare korta modeller, t ex Ifö 6832?

https://www.rinkabyror.se/artikel/ifo-vc-stol-sign-6832/

Fasen, har avloppet bakåt. Letar vidare!

Den var liten! :)

Ifö har jag sett men det är en toalett med P-lås och funkar tyvärr inte. Fler förslag? :)

MultiMan
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag hittar inget. Varför inte köra med gammalt stuk med behållaren uppe på väggen?

[länk]

Sedan passande underdel till den som kan bli betydligt mindre än standard.
Det är ju en idé, tack!

MultiMan MultiMan skrev:
Seiko kom ut med den minsta 2004, Nano-toaletten:

[bild]

Skämt åsido så har väl alla bättre tillverkare korta modeller, t ex Ifö 6832?

[länk]

Fasen, har avloppet bakåt. Letar vidare!
Vi satte en sådan med en vit 90 böj ner i golvet. Tjänar ganska många cm på det.

• Gilla
break out och 1 till
  • Laddar…
J Johan Strömvall skrev:
Vi satte en sådan med en vit 90 böj ner i golvet. Tjänar ganska många cm på det.
Lite nyfiken då jag är i samma situation med liten toalett och avlopp i golv; hur många cm ut från väggen går toaletten med denna lösningen? Och är avloppet ca 12cm ut från väggen?

T TiKaEng skrev:
Lite nyfiken då jag är i samma situation med liten toalett och avlopp i golv; hur många cm ut från väggen går toaletten med denna lösningen? Och är avloppet ca 12cm ut från väggen?
Jag har kollat lite mer och har hittat ett par andra toaletter som har ett mindre djup, t ex Globo Forty3, som dock kostar en del och Lavabo Flo som är betydligt billigare. Båda dessa är sk "nära väggen toaletter". För att det ska bli snyggt bör avloppet placering anpassas efter toaletterna. När det gäller ifö-toan kunde inte jag läsa ut vad som är ett rimligt avstånd från vägg för avloppet men det ser ut som om 12 cm funkar men att den då inte kommer så nära väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.