1 530 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Toalett som spolar dåligt/gurglar
Jag tror inte det, rören går liksom rakt ner i backen under huset.F fredrik.johansson skrev:
Hittade en till, det här borde vara gästtoa och handfat. Blir inte klok på det ovan dock. Vägg i vägg med badrummet är ju köket. Så i min hjärna ska det ju vara avlopp från kök, badkar, handfat, bidé men också avluftningsröret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla fyra svarta "stolparna" är gjutjärnsrör (avlopp), det till vänster har troligen läckage i/över trossbotten.
Filma hela/delar av avloppet.
Planera för byte av gjutjärnsrören, de lever troligen på övertid.
Filma hela/delar av avloppet.
Planera för byte av gjutjärnsrören, de lever troligen på övertid.
Husägare
· Skåne
· 1 688 inlägg
Med så gott om plats i krypgrunden borde det ju kunna gå ganska enkelt att göra om hela avloppssystemet med nya rör som då inte grävs ner utan pendlas ner med lagom fall och sen dyker ner på djupet först närmast kommunens nät.
Jag tog loss holken igen och slängde ner kamera… jag börjar undra om det varit ett fågelbo i avluftningen som trillat ner? Eller är det rötter som tagit sig in?Demmpa skrev:
Tyvärr tycker jag att det ser ut som rötter.
Jag håller med @fredrik.johansson om att det enda långsiktiga åtgärden är byte av avloppsrören samt att häng/pendla ner dom från trossbotten, finns även gott om utrymme till att arbeta i krypgrunden. Samt att gräva ner till befintligt utgående avloppsrör vid lämpligt ställe å även byta ända till överlämningspunkten som oftast är 0,5 meter utanför fastighetsgränsen.
Kanske även byta inkommande vattenservicen samtidigt.
Jag håller med @fredrik.johansson om att det enda långsiktiga åtgärden är byte av avloppsrören samt att häng/pendla ner dom från trossbotten, finns även gott om utrymme till att arbeta i krypgrunden. Samt att gräva ner till befintligt utgående avloppsrör vid lämpligt ställe å även byta ända till överlämningspunkten som oftast är 0,5 meter utanför fastighetsgränsen.
Kanske även byta inkommande vattenservicen samtidigt.
Klicka här för att svara