Problem: Toalettutrymmet i min lägenhet är för litet.

Tänkt lösning: Sätta in en toalett med dold tank ("toalett för inbyggnad"), där tanken sitter vid sidan om istället för bakom toaletten, samtidigt som avloppet går ned i golvet.

Jag har googlat mig fördärvad efter exempel på denna lösning, men inte hittat något. Att flytta tanken till sidan om toaletten känns inte så svårt, det handlar ju bara om enkel rördragning. Avloppet måste dock vara riktat nedåt, alltså den klassiska vägghängda modellen funkar inte. Det verkar dock vara den enda modell som säljs för toaletter med dold tank.

Vad tror ni, finns den toalett jag söker på marknaden? Jag är öppen för specialbeställningar, det kommer fortfarande vara väldigt lite pengar i förhållande till vad lägenheter i innerstan kostar...

Tror inte det faktiskt, men det finn ju någon modell med inbyggd handfat, samt även modeller avsedda för hörnmontering, om det skulle funka bättre.

Problemet är ju att spolningen går in i bakkant på wcn från tanken.

Det finns ju modeller som är mer kompakta på djupet samt att du kan bygga in delar av tank och fixtur i vägg. Bilder eller ritning på utrymmet hjälper.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.