2 208 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Toaavluftningen blev bortglömd!
Ja, vad gör man? I vår nybyggda sjöbod, 40 kvm, glömde grundläggarna att lägga in ett avloppsrör för avluftning. Det är platta på mark, stommarna och taket är klart, inga innerväggar eller annat är gjort.
Skall man bila upp golvet o lägga dit rör för avloppsavluftningen, eller kan det måhända räcka om man kopplar på en avluftning på ett annat avlopp, tex ett 75mm avloppsrör för diskho eller utslagsvask. Om man går på den sistnämnda lösningen, blir det en fullgod lösning?
Om det har betydelse så finns i sjöboden avloppsrör för dusch, toa, utslagsvask, diskho, tvättställ och bastu (spygatt).
Skall man bila upp golvet o lägga dit rör för avloppsavluftningen, eller kan det måhända räcka om man kopplar på en avluftning på ett annat avlopp, tex ett 75mm avloppsrör för diskho eller utslagsvask. Om man går på den sistnämnda lösningen, blir det en fullgod lösning?
Om det har betydelse så finns i sjöboden avloppsrör för dusch, toa, utslagsvask, diskho, tvättställ och bastu (spygatt).
Håller med Rogge, det funkar alldeles utmärkt. Lämpligt kunde kanske vara att koppla ihop luftaren under diskhon och gå upp i väggen bakom denna, eftersom ni inte har gjort innerväggarna än. Alternativt bakom utslagsbacken, beror ju på vilket som är smidigast.
Klicka här för att svara