Hej, har en toa som tjuvrinner, ska försöka fixa men jag känner mig osäker på vilket håll man vrider av vattnet på vredet/stoppventilen under toastolen.
Är det medsols?
Testat och det går inte att vrida för hand, några tips?
Mvh
Christina
Är det medsols?
Testat och det går inte att vrida för hand, några tips?
Mvh
Christina
Ja,medurs åt höger! kan ha kärvat ihop om den inte använts på länge,ha koll på huvudavstängningen av vattnet om något händerC Che69 skrev:
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Om du inte vet hur man stänger av vattnet så klarar du nog inte att fixa toan. Ring en vvsfirma. Har du parkett på toan?C Che69 skrev:
Kan informera att kalklösaren gjorde jobbet, idag var det bara att stänga kranen motsols
Riktigt grisigt inne i behållaren, verkar dock som en mkt gammal mekanism och felet verkar vara att flottören är för "tung" antar ändå jag byter ut allt. Toan är en IFÖ. Några tips på var man kan köpa en ny och bra mekanism?
Riktigt grisigt inne i behållaren, verkar dock som en mkt gammal mekanism och felet verkar vara att flottören är för "tung" antar ändå jag byter ut allt. Toan är en IFÖ. Några tips på var man kan köpa en ny och bra mekanism?
Vet du exakt vad som läcker? Det kan antingen vara själva inloppsventilen som hänger samman med flottören eller så kan det vara utloppsventilen som läcker.
Låter skumt att flottören skulle vara för tung.
Ifö har reservdelslistor på sin hemsida.
Låter skumt att flottören skulle vara för tung.
Ifö har reservdelslistor på sin hemsida.
Jag skulle nog rekommendera att du köper en ny fluidmaster istället. Det är en universalinloppsventil av bra kvalitet.
Finns på byggvaruhus, eller vvs butiker. T. Ex här:
https://www.rinkabyror.se/artikel/fluidmaster-ventil/
Finns på byggvaruhus, eller vvs butiker. T. Ex här:
https://www.rinkabyror.se/artikel/fluidmaster-ventil/