Kan du se vad som står på hattens plana överdel. 1,5 eller 9
 
S Shumlan skrev:
Ingen aning faktiskt, det var min man som skötte det förut.
En grå vattenrörskoppling med en blå ventil mot en bakgrund av vita rör och suddig text på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jonaserik skrev:
Kan du se vad som står på hattens plana överdel. 1,5 eller 9
Det står ingenting på den blå
 
Den på bild är nog påfyllnigen av vatten i pannan, har du något röd eller blå burk bredvid/ i taket/ på väggen vid pannan.
Går det något rör från taket ner till en golvbrunn.
 
J jonaserik skrev:
Den på bild är nog påfyllnigen av vatten i pannan, har du något röd eller blå burk bredvid/ i taket/ på väggen vid pannan.
Går det något rör från taket ner till en golvbrunn.
Har ingen burk bredvid någonstans men det går så kallat skvallerrör vid sidan
 
S Shumlan skrev:
Har ingen burk bredvid någonstans men det går så kallat skvallerrör vid sidan
En fjärrvärmecentral i ett pannrum med synliga rör och en elektricitetsmätare på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
DÅ har du ett öppet system som det kallas, sitter en burk på vinden, hoppas att det inte rinner vatten i innertaket på huset.
I övrigt så när du fyller på ordentligt så rinner det ut på taket genom ett rör kanske, det med manometern blir då ca 0,1 bar per meter som det är upp till kärlet från manometern till tak, det kan inte bli mer. så inget att oroa sig för. kanske i framtiden byta manometern och ev byte till slutet system som är säkrare för dessa kärl på vinden har en benägenhet att rosta sönder med en vattenskada i taket
Framför allt lyssna så det inte låter som ett vattenfall i elementen, då är det luft i dom och ska luftas för en bra funktion.
 
J jonaserik skrev:
DÅ har du ett öppet system som det kallas, sitter en burk på vinden, hoppas att det inte rinner vatten i innertaket på huset.
I övrigt så när du fyller på ordentligt så rinner det ut på taket genom ett rör kanske, det med manometern blir då ca 0,1 bar per meter som det är upp till kärlet från manometern till tak, det kan inte bli mer. så inget att oroa sig för. kanske i framtiden byta manometern och ev byte till slutet system som är säkrare för dessa kärl på vinden har en benägenhet att rosta sönder med en vattenskada i taket
Framför allt lyssna så det inte låter som ett vattenfall i elementen, då är det luft i dom och ska luftas för en bra funktion.
Tack snälla för all hjälp, när du säger burk på vinden så vet jag att det finns en sån där.
 
S Shumlan skrev:
Tack snälla för all hjälp, när du säger burk på vinden så vet jag att det finns en sån där.
Hoppas bara att den inte läcker
 
Kan du gå upp på vinden och titta så är det bra, bara se efter så det inte är en massarost kring rören, kan vara så att det är isolering runt som frysskydd. då går bra att känna med hand/fingrar om det är någon väta där vid rören.
 
J jonaserik skrev:
Kan du gå upp på vinden och titta så är det bra, bara se efter så det inte är en massarost kring rören, kan vara så att det är isolering runt som frysskydd. då går bra att känna med hand/fingrar om det är någon väta där vid rören.
Har tyvärr inget lyse där och ser inte så mycket där just nu men kommer att gå upp direkt i morgon och kolla, tror inte det läcker för då hade innertaket varit blött
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.