DÅ har du ett öppet system som det kallas, sitter en burk på vinden, hoppas att det inte rinner vatten i innertaket på huset.
I övrigt så när du fyller på ordentligt så rinner det ut på taket genom ett rör kanske, det med manometern blir då ca 0,1 bar per meter som det är upp till kärlet från manometern till tak, det kan inte bli mer. så inget att oroa sig för. kanske i framtiden byta manometern och ev byte till slutet system som är säkrare för dessa kärl på vinden har en benägenhet att rosta sönder med en vattenskada i taket
Framför allt lyssna så det inte låter som ett vattenfall i elementen, då är det luft i dom och ska luftas för en bra funktion.
I övrigt så när du fyller på ordentligt så rinner det ut på taket genom ett rör kanske, det med manometern blir då ca 0,1 bar per meter som det är upp till kärlet från manometern till tak, det kan inte bli mer. så inget att oroa sig för. kanske i framtiden byta manometern och ev byte till slutet system som är säkrare för dessa kärl på vinden har en benägenhet att rosta sönder med en vattenskada i taket
Framför allt lyssna så det inte låter som ett vattenfall i elementen, då är det luft i dom och ska luftas för en bra funktion.
Tack snälla för all hjälp, när du säger burk på vinden så vet jag att det finns en sån där.J jonaserik skrev:DÅ har du ett öppet system som det kallas, sitter en burk på vinden, hoppas att det inte rinner vatten i innertaket på huset.
I övrigt så när du fyller på ordentligt så rinner det ut på taket genom ett rör kanske, det med manometern blir då ca 0,1 bar per meter som det är upp till kärlet från manometern till tak, det kan inte bli mer. så inget att oroa sig för. kanske i framtiden byta manometern och ev byte till slutet system som är säkrare för dessa kärl på vinden har en benägenhet att rosta sönder med en vattenskada i taket
Framför allt lyssna så det inte låter som ett vattenfall i elementen, då är det luft i dom och ska luftas för en bra funktion.
Kan du gå upp på vinden och titta så är det bra, bara se efter så det inte är en massarost kring rören, kan vara så att det är isolering runt som frysskydd. då går bra att känna med hand/fingrar om det är någon väta där vid rören.
Har tyvärr inget lyse där och ser inte så mycket där just nu men kommer att gå upp direkt i morgon och kolla, tror inte det läcker för då hade innertaket varit blöttJ jonaserik skrev:
Klicka här för att svara


