Hej!
Har ett problem med min värmepanna som är en TMV ved/ pellets. Försöker fylla på systemet med vatten då jag har vatten burna element, men mätaren rör sig inte över huvud taget. Den står på noll men ska stå på minst 0,5 bar . Hur mycket jag än eldar så blir det inte varmt i elementen.
Har ett problem med min värmepanna som är en TMV ved/ pellets. Försöker fylla på systemet med vatten då jag har vatten burna element, men mätaren rör sig inte över huvud taget. Den står på noll men ska stå på minst 0,5 bar . Hur mycket jag än eldar så blir det inte varmt i elementen.
Har kollat att det inte läcker någonstans, ska prova att lufta elementen och se om det hjälper. Det är min man som har fixat med detta i alla år men nu är jag själv och måste lära mig att fixa själv.J Josth skrev:
Oj! Att fylla hela systemet hos mig tar nog på sin höjd en kvart-tjugo minuter.
Det låter som att du har ett rejält läckage någonstans, alternativt att du har en öppen avtappning.
Om du har fyllt i flera timmar borde det vara flera hundra liter som gått in. Har du ingen aning om var allt det vattnet tagit vägen? Har du dubbelkollat så att det inte bara gick ut genom säkerhetsventilen igen?
Det låter som att du har ett rejält läckage någonstans, alternativt att du har en öppen avtappning.
Om du har fyllt i flera timmar borde det vara flera hundra liter som gått in. Har du ingen aning om var allt det vattnet tagit vägen? Har du dubbelkollat så att det inte bara gick ut genom säkerhetsventilen igen?
Finns inget läckage någonstans har kollat överallt.P PatrikJo skrev:Oj! Att fylla hela systemet hos mig tar nog på sin höjd en kvart-tjugo minuter.
Det låter som att du har ett rejält läckage någonstans, alternativt att du har en öppen avtappning.
Om du har fyllt i flera timmar borde det vara flera hundra liter som gått in. Har du ingen aning om var allt det vattnet tagit vägen? Har du dubbelkollat så att det inte bara gick ut genom säkerhetsventilen igen?
Jag har kollat säkerhetsventilen. Jag har dock fått värme i elementen nu, men har inget tryck i pannan. Har som sagt kollat överallt och hittar inget läckage.P PatrikJo skrev:

