1 432 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
TML Bostadlist
hej
Jag har ett hus från 1973 med Thorsman TML lister som all elinstallation går i.
Funderar nu på att byta ut dessa mot något mordernare då jag inte hittat någonstans att köpa delar till TML.
Schneider har en efterföljare som heter TML-E men jag hittar ingenstans där jag som privatperson kan köpa den, några tips? Eller om någon vet om man kan köpa TME fortfarande?
Förslag på andra utanpåliggane installationssysten med kanaler och doser emottages gärna.
Mvh Hasse
Jag har ett hus från 1973 med Thorsman TML lister som all elinstallation går i.
Funderar nu på att byta ut dessa mot något mordernare då jag inte hittat någonstans att köpa delar till TML.
Schneider har en efterföljare som heter TML-E men jag hittar ingenstans där jag som privatperson kan köpa den, några tips? Eller om någon vet om man kan köpa TME fortfarande?
Förslag på andra utanpåliggane installationssysten med kanaler och doser emottages gärna.
Mvh Hasse
Vet du vad du behöver kan du gå in på närmaste Elektroskandia butik och handla, kravet är att du betalar "kontant" med kort. Eller så går du till en elbutik och beställer det du ska ha. Vet du inte vilka detaljer du behöver så får du ha ett samtal med någon elinstallatör, vilket kanske inte är helt fel oavsett, för det är inte helt självklart vilka "detaljer" man behöver för att få ett bra resultat. Dessutom är det "behörighetskrävande" att dra kanalerna om dom ska vara en del av starkströmsinstallationen.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 879 inlägg
Jag tycker nog att du fick frågan besvarad - elektroskandia
Annars kan du kanske byta fabrikat: https://www.elbutik.se/category.html/kabelkanaler
Annars kan du kanske byta fabrikat: https://www.elbutik.se/category.html/kabelkanaler
Jag försökte få tag på TML-E i höstas och fick då svaret att det inte säljs i Sverige längre. För mig blev det istället DURI sockellist i plast kombinerat med Schneider sockeldosor. Beställde allt via Beijer.
Upplever DURI listerna som väldigt veka så man får vara noga med placering av clips och skarvar. Om du har möjlighet att använda lister i MDF så ser de klart snyggare ut och det finns ett större urval. Exempelvis Byggmax har flera olika profiler.
/M
Upplever DURI listerna som väldigt veka så man får vara noga med placering av clips och skarvar. Om du har möjlighet att använda lister i MDF så ser de klart snyggare ut och det finns ett större urval. Exempelvis Byggmax har flera olika profiler.
/M
Klicka här för att svara