7 056 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
tjutande från grenuttag
har två grenuttag från ett väggutag , ett till routern och fiberdosan och den andra till tvn + kringutrustning , ibland så kan de komma ett störande pip från den grenen till tvn om jag pausat tv tex, men även när jag ser på tvn som vanligt , min fråga vad kan man göra åt detta
Et vanligt grenuttag kan inte ge ljud ifrån sig. Möjligtvis är det någon nätdel som sitter i grenuttaget som ger ljud ifrån sig. Ljudet kan ändra sig om belastningen på aggregatet ändras.
Moderna nätaggregat arbete genom att hacka sönder spänningen med högre frekvens än 50 Hz. Detta kan då skapa vibrationer i komponenter/kåpa som du uppfattar som tjutande ljud.
Moderna nätaggregat arbete genom att hacka sönder spänningen med högre frekvens än 50 Hz. Detta kan då skapa vibrationer i komponenter/kåpa som du uppfattar som tjutande ljud.
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Om du identifierar vilket nätaggregat som piper, så kan du troligen byta ut det mot ett som inte piper. De har för det mesta standardkontakt i andra änden, köp ett med samma spänning och minst lika stor max ström. De uppgifterna finns tryckta på aggregatet.
Klicka här för att svara