6 198 läst · 22 svar
6k läst
22 svar
Tjutande ljud från motorn Golf V Variant 08
Sida 1 av 2
Hallå, misstänker att det finns ett gäng bil och motorkunniga i krokarna.
Upptäckte idag ett tjutande ljud från motorn när jag slår på tändningen, någon som har en aning om vad det kan vara? Får inte upp nåt fel i displayen i bilen, och köra bilen funkar. Också oklart när det började då det inte hörs jättetydligt när huven är stängd och motorn igång. Nåväl, se bifogad film.
Upptäckte idag ett tjutande ljud från motorn när jag slår på tändningen, någon som har en aning om vad det kan vara? Får inte upp nåt fel i displayen i bilen, och köra bilen funkar. Också oklart när det började då det inte hörs jättetydligt när huven är stängd och motorn igång. Nåväl, se bifogad film.
Medlem
· Västernorrland
· 10 950 inlägg
finns mycket mojänger på en motor som kan låta sådär om de fastnar eller inte går. Man lär nog försöka utröna vad det är som låter i första hand,.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 899 inlägg
Bensinpumpen och eller överströmningsventilen till insprutningen.
Protte
Protte
Jo, klurigt. Två på jobbet föreslog också att det skulle kunna vara bensinpumpen. Men får nog snart erkänna mig slagen och svänga förbi bilmeken. Tack för tipsen! Har inte gett upp än!
Tycker att det låter som om det kommer från donet mellan motorn och torpedväggen, den har ett svart lock med snäppfäste.
Du kan ju alltid prova att rycka säkringar och reläer en i taget och sätt tillbaka tills du drar en och det tystnar, kanske ger ett hum om vad det kan vara.
Du kan ju alltid prova att rycka säkringar och reläer en i taget och sätt tillbaka tills du drar en och det tystnar, kanske ger ett hum om vad det kan vara.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 872 inlägg
Har hört gasspjäll som låter sådär så kan vara det. Bara dra ur kontakten till den så ser du.