Hej!
Jag har för avsikt att lägga vattenburen golvvärme på 40 kvm fördelat på 3 slingor med minishunt.
I dagsläget ser det ut som följer:
190mm golvbjälkar med blindbotten, 50mm cellplast och 140mm mineralull. Därefter 22mm golvspån, stegljudsdämpande plast och 14mm parkett.
Jag vill lägga glespanel 28x70 direkt på golvbjälkarna följt av grålumppapp och 25x165 furugolv. Vad jag förstår är isoleringen för klen för golvvärme men jag har inte möjlighet att isolera tjockare.
Kan man använda något annat isoleringsmaterial med tjocklek 190mm som motsvarar 250mm?
I övriga krypgrunden (ej dessa rum) har jag en Drybox X4 krypgrundsavfuktare. Om jag går vidare med torrluftskanaler till dessa rum, räcker då 190mm för att inte få omvänd fukttransport ned i krypgrunden?