Inga fördelar med 6mm, det är bara om man har extremt ont om plats man kan ha nytta av dom extra millimetrarna.
 
Renoveringsgips är svårare att skruva upp så att skruvarna både sitter bra mot pappen samt är lätta att spackla igen.
 
Kolla bestämmelserna angående brandklass för garage, jag är inte säker på att 6 mm gips är OK.
 
6mm har fördel om ytan inte är helt plan (t.ex en rundning kring en vattentank) men annars är 13mm bättre för sitt brandskydd.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.