120 889 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Påminner mig om gymasie tiden. Jag hade min vanliga telefon men lämnade in en gammal trasig och satt sedan och smsade under bordetmexitegel skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
Men kom igen anders, det där är ditt sämsta svar på byggahus. Hade förväntat mig bättre av dig.AndersMalmgren skrev:
Instämmer helt. Det är ett uttalat förbud hos oss också att sitta och flippra med mobilen under mötet. Den som gör det ombeds att gå ut.T Thomas_Blekinge skrev:
Har man inget annat att bidra med till mötet än att störa, kan man undvaras.
Varför fuska, ha ditt barn hemma eller lös omsorgen på annat sätt.B bygga_hus23 skrev:Vi ska bygga hus och en av oss tänkte vara tjänstledig i ca 8 månader för att bygga på heltid. Samtidigt vill vi inte tappa vår förskoleplats. En fundering är att starta en enskild firma eller starta eget företag för att inte tappa vår förskoleplats. Har ni några råd eller någon som gjort något liknande?
Platsen är din så länge du betalar för den.
Kan du visa statistiskt säkerställt underlag på det? Där jag bir finns det 3 kommunala högstadier och noll friskolor pga att vi har lägre skolpeng än alla jävla problemområde i kommunen så inga friskolor vill etablera sig här. Det är ingen insamling av telefoner och betygen ligger betydligt över kommunmedel, bland de högsta i kommunen. Det är ju jättekonstigt. Ännu konstigare är vad det har med en arbetsplats för vuxna att göra.mexitegel skrev:
Men det är väl mer en säkerhetsfråga på Samhall eller? På många riktiga jobb där man får en telefon av jobbet så behövs den för att man skall kunna göra sitt jobb förstår du.F frasen_36 skrev:
Precis, varför behövs krångla till det med enskild firma. Bättre att bara göra detbbK Krille4 skrev:
Tror det är dax att lägga locket på sosse-jante känslorna nu så inte hela din helg blir förstörd.
Det där sossiga påhittet om total rättvisa är bara en utopi.
Renoverare
· Stockholm
· 20 367 inlägg
När man bygger hus så konsumerar man, skatteintäkter. Dessutom så jobbar respektive, skatteintäkter. Samt den som renoverar har jobbat kanske ett halvt arbetsliv med det sjukaste skattetrycket på planeten. Så om barnet är på förskolan när man är ledig för att renovera är knappast en katastrof för statskassan.
Det finns verkliga kostnader ni kan vara sura över istället
Det finns verkliga kostnader ni kan vara sura över istället
Äntligen så säger du nått vettigt här på forumetAndersMalmgren skrev:
När man bygger hus så konsumerar man, skatteintäkter. Dessutom så jobbar respektive, skatteintäkter. Samt den som renoverar har jobbat kanske ett halvt arbetsliv med det sjukaste skattetrycket på planeten. Så om barnet är på förskolan när man är ledig för att renovera är knappast en katastrof för statskassan.
Det finns verkliga kostnader ni kan vara sura över istället [media]
Vad gäller tjänstledighet och bygga hus. Det blir ju en tolkningsfråga, i slutändan en juridisk sådan givet att man ska "arbeta". Vore väldigt intressant med ett rättsfall. Man får ju exvis ta tjänstledigt för att starta eget, det är ju inga konstigheter. Rimligen borde man kunna arbeta med att bygga sitt eget hus. Men det är klart det blir enklast om man formellt betalar lön till sig själv för det. Hade varit en helt annan sak att lämna på förskolan, åka hem och måla om ett sovrum. Gränsen mellan hobby och att jobba med något är dock i mina ögon definitivt passerad när man bygger ett helt hus.
Förskolan har en viktig roll i barns utveckling. Det är professionella utbildade pedagoger som arbetar på förskolan idag. I brist på stora syskonskaror är det också på förskolan barn hittar kompisar och lär sig bli en del av en grupp och hitta "sin" roll.F frasen_36 skrev: