N nybyggarn3 skrev:
Varför var det nu igen som Malmgren inte är permanent avstängd från byggahus?
Malmgren är inget troll, han är som han är, en frisk fläkt som säger som han tycker ;) Synd att stänga av honom.

• Älska
  • Gilla
hellem och 1 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Malmgren är inget troll, han är som han är, en frisk fläkt som säger som han tycker ;) Synd att stänga av honom.
Hållet med till stor del. Tänkte mer på obefintlig efterlevand av reglerna på forumet.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har redan lagt fram det argumentet. Men poletten verkar inte riktigt trilla ner

Edit: samma raketforskare likställer bidrag och avdrag
Det handlar inte om vad som är bra för samhället, polletten faller igenom ett tomrum.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
En husbyggare bidrar dock en jävla massa till stadskassan iom allt material som köps och inte minst senare vid försäljning utav huset då ens egna tid ej kan tas upp som kostnad , avdrag, som i en storstad med råge överstiger det staden skulle "missa"
Innebär det då att lite bidragsfusk är helt OK?

• Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Innebär det då att lite bidragsfusk är helt OK?
Nej det innebär vad det ger för summa på slutraden. Plus, plus-minus noll, minus. Är en jävla skillnad för samhällsekonomin.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
K
A atomlab skrev:
Nej det innebär vad det ger för summa på slutraden. Plus, plus-minus noll, minus. Är en jävla skillnad för samhällsekonomin.
Så då är det fritt fram att fuska bara man har en egen kalkyl som ger plus på slutraden?

/Krille

• Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Vad är det för fusk du hänvisar till?

H hellem skrev:
Vad är det för fusk du hänvisar till?

Fusk med barnomsorg.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
M -MH- skrev:

Fusk med barnomsorg.
Vilken sorts fusk med barnomsorg menar du? Jag tror vi alla är ganska överrens om att fusk är dåligt (förutom Malmgren kanske) Men vi är inte överrens om vad som är fusk. Det är ju det som allt handlar om. Därför är det liksom ett halmdockeargument att fråga om man tycker att fusk är okej. Nej, fusk är inte okej.

K Krille4 skrev:
Så då är det fritt fram att fuska bara man har en egen kalkyl som ger plus på slutraden?

/Krille
Hur mycket tror du själv det kostar dig som hederlig medborgare att jag under ett par månader är tjänstledig och snickrar på huset och har mitt barn på förskolan mot att jag skulle ha med mig barnet hemma.

Det är alltså under en begränsad tid och inte under barnets hela livslängd. Jag jobbar först och har barnet på förskolan. Tar sedan tjänsteledigt och snickrar under några månader och börjar sedan jobba igen. Vad för extra samhällskostnader bidrar detta beteende till skulle du hävda?

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
H hellem skrev:
(förutom Malmberg kanske)
Och vem frågade jag i #702 (och inte #704 som jag skrev felaktigt).

M -MH- skrev:
Och vem frågade jag?
Jo, du har en poäng där!

A atomlab skrev:
Hur mycket tror du själv det kostar dig som hederlig medborgare att jag under ett par månader är tjänstledig och snickrar på huset och har mitt barn på förskolan mot att jag skulle ha med mig barnet hemma.

Det är alltså under en begränsad tid och inte under barnets hela livslängd. Jag jobbar först och har barnet på förskolan. Tar sedan tjänsteledigt och snickrar under några månader och börjar sedan jobba igen. Vad för extra samhällskostnader bidrar detta beteende till skulle du hävda?
Ska man rucka på vilka regler som helst med argumentet "det är ju inte ALLA som gör så, det är ju bara jag och så kanske någon till i typ Örkelljunga eller så, så det märks ju inte i det stora hela"? Eller bara när det gäller att bygga sin kåk?

• Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Ska man rucka på vilka regler som helst med argumentet "det är ju inte ALLA som gör så, det är ju bara jag och så kanske någon till i typ Örkelljunga eller så, så det märks ju inte i det stora hela"? Eller bara när det gäller att bygga sin kåk?
Det här är ju lite bakvänt. De allra flesta husbyggen i Sverige leder nog till godkänd barnvård. Varför ska just det här bygget inte få det? Är det för att det är den som tänkt bo i huset den första tiden när det är klart som jobbar?

• Gilla
vbg-1
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
tensiden tensiden skrev:

Hur många tror du skulle lämna sina barn på förskolan och renovera hus/lägenhet om det var lagligt? 10 eller 1.000.000 mer än idag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.