120 892 läst ·
1 143 svar
121k läst
1,1k svar
Tjänstledighet vid husbygge utan att tappa förskoleplats
Innebär det då att lite bidragsfusk är helt OK?A atomlab skrev:
Vilken sorts fusk med barnomsorg menar du? Jag tror vi alla är ganska överrens om att fusk är dåligt (förutom Malmgren kanske) Men vi är inte överrens om vad som är fusk. Det är ju det som allt handlar om. Därför är det liksom ett halmdockeargument att fråga om man tycker att fusk är okej. Nej, fusk är inte okej.M -MH- skrev:
Hur mycket tror du själv det kostar dig som hederlig medborgare att jag under ett par månader är tjänstledig och snickrar på huset och har mitt barn på förskolan mot att jag skulle ha med mig barnet hemma.K Krille4 skrev:
Det är alltså under en begränsad tid och inte under barnets hela livslängd. Jag jobbar först och har barnet på förskolan. Tar sedan tjänsteledigt och snickrar under några månader och börjar sedan jobba igen. Vad för extra samhällskostnader bidrar detta beteende till skulle du hävda?
Ska man rucka på vilka regler som helst med argumentet "det är ju inte ALLA som gör så, det är ju bara jag och så kanske någon till i typ Örkelljunga eller så, så det märks ju inte i det stora hela"? Eller bara när det gäller att bygga sin kåk?A atomlab skrev:Hur mycket tror du själv det kostar dig som hederlig medborgare att jag under ett par månader är tjänstledig och snickrar på huset och har mitt barn på förskolan mot att jag skulle ha med mig barnet hemma.
Det är alltså under en begränsad tid och inte under barnets hela livslängd. Jag jobbar först och har barnet på förskolan. Tar sedan tjänsteledigt och snickrar under några månader och börjar sedan jobba igen. Vad för extra samhällskostnader bidrar detta beteende till skulle du hävda?
Det här är ju lite bakvänt. De allra flesta husbyggen i Sverige leder nog till godkänd barnvård. Varför ska just det här bygget inte få det? Är det för att det är den som tänkt bo i huset den första tiden när det är klart som jobbar?tensiden skrev:
tensiden skrev:
tensiden skrev:
Hur många tror du skulle lämna sina barn på förskolan och renovera hus/lägenhet om det var lagligt? 10 eller 1.000.000 mer än idag?