1 160 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Titans nya capspray 8500 är beställd
Äntligen kommer en förhoppningsvis vettig inomhusspruta för snickerier.
http://www.titantool.com/portal/int_capspray_8500_en_titantool,,230635.html
rescension följer snart.
http://www.titantool.com/portal/int_capspray_8500_en_titantool,,230635.html
rescension följer snart.
Den går att köra med outspädd latex,snickeri färg oljefärg lack osv .
Det är en av fördelarna.
En annan är att den inte skapar ett moln av färgpartiklar runt mig som en vanlig kopplad till kompressor gör.
Man kan ställa munstycket så fint att den kan spraya tunna linjer vilket möjliggör en hög prescision på svåråtkomliga ställen utan att få rinningar.
Man kan i princip sprutmåla iklädd kostym och man slipper maskera hela lägenheten ute hos kund.Detta tack var hvlp i kombination med tillförsel av varmluft.Man har kunnat köpa till varmluftstillbehör till de större titan sprutorna tidigare men det har kostat nästan lika mycket som hela sprutan.Dessutom är dom större gjorda för tak och väggar medans denna är mer för finliret.
Jag håller förnärvarande på med byggnation av en loftsäng där stora mdf skivor skall målas utan synliga skarvar efter spackling.Detta kräver att man kan måla på plats ute hos kund och normalt hade jag fått rolla dem flera gånger samt slipa ner roller strukturen med olika fina kornstorlekar på slippappret samt en en avslutande touch med festool shinex maskinen för att återskapa en sprutmålad yta.Detta är ganska tidsödande även om resultatet blir flott med festools slipsystem.
Så här kommer sprutan väl till pass.Den skall förhoppningsvis tjäna in sig på 2-3 jobb.
15000kr + moms är prislappen
Det är en av fördelarna.
En annan är att den inte skapar ett moln av färgpartiklar runt mig som en vanlig kopplad till kompressor gör.
Man kan ställa munstycket så fint att den kan spraya tunna linjer vilket möjliggör en hög prescision på svåråtkomliga ställen utan att få rinningar.
Man kan i princip sprutmåla iklädd kostym och man slipper maskera hela lägenheten ute hos kund.Detta tack var hvlp i kombination med tillförsel av varmluft.Man har kunnat köpa till varmluftstillbehör till de större titan sprutorna tidigare men det har kostat nästan lika mycket som hela sprutan.Dessutom är dom större gjorda för tak och väggar medans denna är mer för finliret.
Jag håller förnärvarande på med byggnation av en loftsäng där stora mdf skivor skall målas utan synliga skarvar efter spackling.Detta kräver att man kan måla på plats ute hos kund och normalt hade jag fått rolla dem flera gånger samt slipa ner roller strukturen med olika fina kornstorlekar på slippappret samt en en avslutande touch med festool shinex maskinen för att återskapa en sprutmålad yta.Detta är ganska tidsödande även om resultatet blir flott med festools slipsystem.
Så här kommer sprutan väl till pass.Den skall förhoppningsvis tjäna in sig på 2-3 jobb.
15000kr + moms är prislappen
Redigerat:
Att den går att köra med outspädd latex är en fördel, men inget som skiljer den från en kompressorversion. Avsaknad av moln av färgpartiklar är också en fördel, och möjligen skiljer det från en HVLP. Jag kan säga att den senaste HVLP jag köpt inte ger mig ett moln jag märker av, men från resten av beskrivnignen låter detta som bättre.ikeahantverkaren skrev:Den går att köra med outspädd latex,snickeri färg oljefärg lack osv .
Det är en av fördelarna.
En annan är att den inte skapar ett moln av färgpartiklar runt mig som en vanlig kopplad till kompressor gör.
Man kan ställa munstycket så fint att den kan spraya tunna linjer vilket möjliggör en hög prescision på svåråtkomliga ställen utan att få rinningar.
Man kan i princip sprutmåla iklädd kostym och man slipper maskera hela lägenheten ute hos kund.Detta tack var hvlp i kombination med tillförsel av varmluft.Man har kunnat köpa till varmluftstillbehör till de större titan sprutorna tidigare men det har kostat nästan lika mycket som hela sprutan.Dessutom är dom större gjorda för tak och väggar medans denna är mer för finliret.
Jag håller förnärvarande på med byggnation av en loftsäng där stora mdf skivor skall målas utan synliga skarvar efter spackling.Detta kräver att man kan måla på plats ute hos kund och normalt hade jag fått rolla dem flera gånger samt slipa ner roller strukturen med olika fina kornstorlekar på slippappret samt en en avslutande touch med festool shinex maskinen för att återskapa en sprutmålad yta.Detta är ganska tidsödande även om resultatet blir flott med festools slipsystem.
Så här kommer sprutan väl till pass.Den skall förhoppningsvis tjäna in sig på 2-3 jobb.
15000kr + moms är prislappen
Tunna linjer är en definitiv vinst, slippa maskera likaså. Prislappen tyder på att det är en häftig pryl.
--- Mats ---
Ja den verkar vara det bästa för ändamålet iaf dvs ute hos kunden.Mats Bengtsson skrev:Att den går att köra med outspädd latex är en fördel, men inget som skiljer den från en kompressorversion. Avsaknad av moln av färgpartiklar är också en fördel, och möjligen skiljer det från en HVLP. Jag kan säga att den senaste HVLP jag köpt inte ger mig ett moln jag märker av, men från resten av beskrivnignen låter detta som bättre.
Tunna linjer är en definitiv vinst, slippa maskera likaså. Prislappen tyder på att det är en häftig pryl.
--- Mats ---
Klicka här för att svara