Hej,
Vi har köpt ett par gårdslyktor att ha längs med vår skaftväg hemma
http://www.buildor.se/malmbergs-sto...GisNabk2QK_ChQn17a-ma6E93fyFE59A4UaAjHR8P8HAQ
Nu skulle jag behöva lite tips kring själva monteringen.
Den nedersta delen på lyktan har tre håll i botten och det följer med tre små pinnar som mest liknar tältpinnar om än lite grövre. Det kan utläsas från den mycket knapphändiga instruktinoen att tanken är att dessa pinnar ska vara infästningen i marken (som L-formade pinnar).
Då måste de gjutas eftersom de kanske är12 cm långa och 8 mm i diameter. Då kommer nu frågan:
-hur i helsike ska jag kunna se till att de där korta pinnarna, där åtskilliga cm också måste stick upp över gjutplattan eftersom det är dem lyktan träs på, faktiskt hamnar i lod?
Lite lite snett på 10 cm pinnar får ju ett jätteutslag på 2,5 meter....
FInns det några tips på hur man kan rodda till detta tar jag tacksamt emot dem!
Bästa jag kommit på är att fästa dem igenom nån träbit eller nåt som jag lägger ovanpå gjutformen, men detta till trots kan de ju vara sneda tänker jag... :-/