609 läst ·
2 svar
609 läst
2 svar
Tips vid kall väderlek och köksfläkt
Om man har köksfläkt så bör man under -10° maximera fläktens hastighet under de första minuterna av matlagning, detta för att undvika kondens i ventilationsrören. Sätt dessutom gärna igång fläkten ett par minuter innan ni sätter stekpannan och kastrullen på spisen. Frugan glömde det igår och det rann rätt ordentligt med vatten när det var -15 grader ute...
Bara ett tips för att slippa problemet.
Bara ett tips för att slippa problemet.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det beror naturligtvis på konstruktionen. De flesta har en köksfläkt som går rakt upp och som bara är igång när man lagar mat. Då får du utetemperaturen i hela röret även om det är isolerat.V ViktorHg skrev:
Klicka här för att svara