11 569 läst ·
48 svar
12k läst
48 svar
Tips till köksbygge
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
mörkt och murrigt?falkn skrev:Med modern stil på köket kan kakel upplevas stökigt och ofräscht. En glasskiva är lätt att torka av och man kan förändra utseendet genom att byta bakgrund eller måla baksidan. Det viktiga är att ni har ett stänkskydd. Många som gör moderna kök hoppar det med resultat att man får måla om en gång om året. Det är såklart snyggt att ha samma stänkskydd som bänkskiva, men jag hade inte valt det när ni ska ha svart. En bild på vårt nedan:
[bild]
Detta var nog innan plattorna blev ditsatta i fix. Därför de lutar.
Vad är frågan?Roland112 skrev:
Ja, jag vet att vi har svarta luckor. Nej, köket är inte mörkt. Det är vita väggar överallt och över 3 meter i takhöjd med ett stort fönsterparti med utgång till balkongen på ena sidan. På bilden är det skymning och inget annat tänt än arbetsbelysningen.
Men, visst. Allt är ju relativt...
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysningen"
Arbetsbelysning The Painter Rapid
Perfekt vid målning
339 kr inkl moms
Läs mer
Det är ju hur snyggt som helst! I ett rum med den volymen kan mörka snickerier fungera riktigt bra, och gör verkligen inte rummet mörkt och murrigt. Enda egentliga anledningen att jag själv har ett till största delen vitt kök är att rummet är så litet och mörkt att jag verkligen behöver ljusa snickerier.falkn skrev:Vad är frågan?
Ja, jag vet att vi har svarta luckor. Nej, köket är inte mörkt. Det är vita väggar överallt och över 3 meter i takhöjd med ett stort fönsterparti med utgång till balkongen på ena sidan. På bilden är det skymning och inget annat tänt än arbetsbelysningen.
Men, visst. Allt är ju relativt...
Klicka här för att svara