Tänkte tipsa om en produkt till alla er som har eldriven motorvärmare via eluttag men som inte vill spendera en förmögenhet (kostar 289kr).
Sambon har en bil med eldriven motorvärmare. Men då hon jobbar oregelbundna tider så var det alltid jobbigt att hålla på att sätta timern efter vilken tid den skulle jobba morgonen därpå.
Jag köpte istället följande produkt och med den kan man via en app på telefonen ha flera olika scheman som man enkelt kan välja mellan på telefonen. Timern går att ställa oavsett var man är i världen =)
Timern kräver att man har wifi i huset.

https://www.webhallen.com/se-sv/nat...1-tp-link_smart_plug_hs100&atcl=search:live:2

Godkänd för utomhusbruk????

Nope!

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Hade Nexa med fjärrkontrolltimer men den börja strula.
Den från clasohson verkar bra men den har fått väldigt varierande recensioner.
Är mycket nöjd än så länge då allt kan skötas från telefonen !

Jag har löst problemet för frugan genom att sätta upp en timer som är på två timmar. När hon går upp trycker hon på timern, bilen blir varm tills hon ska åka iväg. Varför krångla till det med olika inställningar av klockor? ;)

• Gilla
Ljus
  • Laddar…
E elmont skrev:
Vill man ha nått som fungerar klockrent i alla lägen så kanske det kostar en slant tex. [länk]
Min är inne på sitt är sju och har hittills fungerat perfekt.
Säkert bra kvalite, men om man som ts arbetar oregelbundna tider så är den väl ingen höjdare.
Finns inte ens något veckoschema, och bilen värms även på lör/sön, om jag har förstått funktionen rätt.

ullberg
finns även en lite modernare Garo som uppfyller TS behov, men knappast billig, vilket också ingick i ursprungsspecen.

Själv har jag den gamla/enklare Garon på landet, håller med om att det är bra kvalitet men väldigt rudimentär funktion. hemma låter jag KNX-systemet styra motorvärmaren med full flexibilitet vad det gäller tidsscheman, tempstyrning, inställning via mobil etc. men ändå brukar det vara enklare att bara manuellt slå på den när vi går upp och låta automatiken stänga av efter 2h

/U

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Peter2400, problemet med att den slår på när det äe helg löser man lätt med att inte plugga i sladden om man inte ska ha bilen nästa dag.
Tiden det tar att vid behov ställa om avresetiden är väl ungefär lika lång som om man använder telefon eller knappar om i KNX, det kan man ju lämpligen göra när man parkerar för natten.
Samt då slipper man ha ett onödigt kostsamt KNX system som man måste leta vettiga användningsområden för för att motivera och försvara kostnaden för sig själv.

Nexa brytaren är väl inte så smart för ändamålet? Inte heller, man vill ju ha nåt som rullar efter schema, samt lätt kan slås på/ändras inifrån, kört nåt år med wi-fi brytare från Kina, smidig grej som släckte huset i helgen pga Jordfel, till trots att den sitter inomhus.

Classes grej var smart, nackdel att när jag ska ha bilen utanför timern, så måste timern dras ut, klockan ställas om, men bökigt att ställa om.

Får bli en ny wi-fi brytare, åker exakt samma tid varje morgon.

Timern har inbyggd backup så det är bara att ta bort och sätta tillbaka.

Aha! Blir en sådan, synd att den inte hade manuellt läge, som många timers har.

Sån får det bli, tack för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.