Jag har beställt från tools-plus och betallat med mastercard och det har alldrig varit något strul eller frågor om några nummer.
brukar ta dom 2-3 dagar innan dom plockar och sänder prylarna och sedan 4-7dagar till innan dom dimper ned hemma.

Säga vad man vill med hittills så suger Tools-Plus stenhårt. Beställde i Söndags och har inte hört ett pip förutom den (förmodligen) automatiska orderbekräftelsen. Har sedan skickat ett par mail och frågat om status men inte ett pip tillbaka.

Sådant irriterar mig riktigt ordentligt, hur svårt är det att bara maila tillbaka status på en rad?

Jag misstänker att dom inte har i lagret och mörkar det.

Jag har handlat ganska mycket från USA tidigare, inte verktyg utan mest motorcykeldelar, och det brukar alltid gå undan med svar på ett par timmar max och att dom skickar på max ett par dagar men ofta samma dag.

Dom får denna veckan på sig, sedan avbokar jag ordern.

Någon annan som faktiskt fått svar från dom, annat än personen tidigare i tråden?

Uffe_Ulrika skrev:
Någon annan som faktiskt fått svar från dom, annat än personen tidigare i tråden?
Nej, väntar fortfarande på pip jag med. Det kanske gick hårt åt lagret under deras "tool-a-rama", men puffran står fortfarande kvar som "in stock" på hemsidan. Bara att vänta och se.

Ni skulle ha handlat ifrån Hardware sales inc. istället. Jag beställde samma puffra därifrån, och jag fick den på 4 dagar och dom svarade direkt på alla mejl.

frohike skrev:
Beställde i söndags. Pengarna drogs (Reserverades) igår kväll. Mailade tillbaka den efterfrågade koden innan lunch idag. Och runt kl 16 så fick jag ett mail att grejerna skulle skickas idag (Usatid)
Hur efterfrågade de koden? Skickade de t.ex mail om detta?

Äpplerum skrev:
Ni skulle ha handlat ifrån Hardware sales inc. istället. Jag beställde samma puffra därifrån, och jag fick den på 4 dagar och dom svarade direkt på alla mejl.
De hade inte(?) 10% rabatt förra veckoslutet...

Hardware Sales kan inte match priserna och utbudet på Tools Plus. Pickan kostade $233.10 och Makita LXT202 $294.30. Iofs kanske inte så mycket skillnad i slutändan, men är man snål så är man ;-)

Är det inte värt ett par hundra för lite service???

Pengarna är nu reserverade hos mig iallafall.

Håller med i förgående talare att dom är dåliga på servicen.
"sales" adressen är riktigt kass på att svara mailat 2 ggr utan svar.
Däremot mailade jag en annan person på företaget å då fick jag svar inom nån timme.
Jag har ingen brådska med min så jag tar det med ro änsålänge.

PS: Toolking va riktigt riktigt duktiga på service.

H_L skrev:
Hur efterfrågade de koden? Skickade de t.ex mail om detta?

Fick ett mail om detta. Om att det va en 6 siffrig kod dom ville ha tillbaka, och om de inte fick tillbaka rätt kod så skulle köpet makuleras.
Sen fick jag svar att allt var rätt och att min order kommer att skickas..

Äpplerum skrev:
Är det inte värt ett par hundra för lite service???
Hur vet man vilken som erbjuder bättre service? Tools plus har knappast fått dåligt kundbetyg. Nu är det väl egentligen inga kor på isen, men kanske blir det dom ändå. Fick du med några gaspatroner med din picka eller fick du köpa det separat?

Uffe_Ulrika skrev:
Hur vet man vilken som erbjuder bättre service? Tools plus har knappast fått dåligt kundbetyg. Nu är det väl egentligen inga kor på isen, men kanske blir det dom ändå. Fick du med några gaspatroner med din picka eller fick du köpa det separat?
Jo jag fick med 2 patroner men det stod på deras hemsida att det inte följde med någon.
Jag är jättenöjd med dom i alla fall.
Fler patroner finns svinbilligt på amerikanska ebay

När jag beställde från toolsplus betalade jag med Swedbanks E-Kort ( VISA ), jag fick då inget mail om något nummer, pengarna reserverades direkt och det blev inget bekymmer. Det blev däremot BILLIGARE än vad det stod i checkout ! Bara ca halva frakten :)

Beställde en gaspicka för ett par veckor sen och den har jag fått nu, rena julaftonen :-) fick betala moms och tull när jag löste ut den på posten men resterande betalning har inte dragits eller reserverats.

Kanske blir en billig pistol, hur som helst så är det otroligt att man kan spara 3.000 kr på att få en maskin hem till dörren istället för att åka ner till stan och köpa en där.

Beställde även gaspatroner men fick mail att dom inte fick skicka det så det har jag fått köpa här hemma

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.