Detta är ju nästan löjligt med denna prisskillnad....Läste någonstans att Ryanair är på g med att börja flyga Over There och kommer kunna erbjuda flyg t/r för ungefär 500 spänn.

Gissa vem som kommer helgpendla till Usa då?

Med dagens dollarkurs så går det ju ihop även med en reguljärbiljett för 5000 och en enda spikis. Köper man sen hem ett gäng Jeans för 25 dollar styck ( levis )så går det ihop sig bra.

Tull????...:) det är väl bara att knalla igenom och se glad ut. 20 spikpistoler och 100 par jeans är väl för eget bruk?

Momsen, varför ska jag betala den när ledarskapet i landet själva krånglar med svartaffärer?

Det är 1.7% i tull på verktyg.
Den klarar lite drygt 1000 spik på en patron, jag har inte räknat så noga och batteriet har jag inte behövt ladda än, jag är ju inte snickare så jag har inte använt den så mycket. Men som sagt, jag är jätte nöjd!
Är du i behov av en eller bara tycker det är kul att köpa verktyg: KÖP!!!!!!!!
(Jag köpte min mest för att det är kul...)

Cheesus skrev:
Detta är ju nästan löjligt med denna prisskillnad....Läste någonstans att Ryanair är på g med att börja flyga Over There och kommer kunna erbjuda flyg t/r för ungefär 500 spänn.

Gissa vem som kommer helgpendla till Usa då?
Tyvärr får vi vänta i ytterligare några år.
Saxat från SVD i april vid en presskonferens med Michael O'Leary angående Open Skies-avtalet.

"Flygbolaget planerar att inleda de transatlantiska flygningarna kring 2010. Flygen skulle utgå från de 23 flygplatser i Europa som Ryanair idag opererar från."

Kanske någon som får för sig att börja som kurir om allt går vägen? ;)

Hmm, tog och beställde mig en sån och passade även på att beställa Makita LXT202. Får se hur detta går. Köpte även en begad Hitachi-laddare (fast inte från USA då). Hoppas att den passar...

Kollade man International-info så kunde man bara betala via check eller cash-order, kreditkortet skulle tydligen bara användas för att reservera pengar för säkerhet. Som sagt, vi får se hur det går.

Nu skulle man bara haft en TS55:a samt kanske en dw707 med bord.

Blev en beställning för mig med. Tyckte att jag läste igenom det jag behövde ordentligt, men jag missade ändå detta på nåt sätt. Nåja, vi får se hur det går. Det är väl ingenting som inte går att lösa.

Nån annan som handlat av tools-plus som vet hur det funkar?

Läste någonstans att man inte skulle skjuta 70 och 90 i tryckimpregnerat med den, någon som vet varför?

Det bör inte vara några problem att spika 70-90 mm trådspik i vårt svenska tryckimpregnerade NTR A, AB osv. Däremot kan maskinen enligt ett test i "Tools of the trade" ha problem med att sänka spik i "engineered lumber", vilket kan motsvaras av vår kertobalk.

Ett citat från testet i länken nedan:
"Keep in mind, however, that these tools lack some of the power of pneumatics, and I found that none of them performed well in engineered lumber."

http://www.toolsofthetrade.net/industry-news.asp?sectionID=1491&articleID=501496

Snailman
Vad blir det för driftskostnad? alltså vad kostar gaspatronerna?

Har en luftdriven (oanvänd) men kan ju vara bra slippa kompressorn..

Gaspatronerna är hutlöst dyra i sverige (swedol tar 109 +moms)
Så passa på å ta hem några sådana oxå när man ändå beställer maskinen.

Passade på att beställa ett makita 700 combokit nu i helgen när de så lägligt va 10% rabatt. Från tools-plus. Efter lite strul med att få tag på det kontroll nummer som tools-plus vill ha tillbaka i ett mail så skickar dom grejerna idag :)

frohike skrev:
Passade på att beställa ett makita 700 combokit nu i helgen när de så lägligt va 10% rabatt. Från tools-plus. Efter lite strul med att få tag på det kontroll nummer som tools-plus vill ha tillbaka i ett mail så skickar dom grejerna idag :)
Får jag fråga hur snabba dom var på att svara dig? Inte för att det gått sådär väldigt lång tid, men dessa online-företag i USA brukar ju vara reptilsnabba.

Förresten, vad var det för kontrollnummer dom ville ha, typ Verified by Visa eller?

Beställde i söndags. Pengarna drogs (Reserverades) igår kväll. Mailade tillbaka den efterfrågade koden innan lunch idag. Och runt kl 16 så fick jag ett mail att grejerna skulle skickas idag (Usatid)

Tydligen så Skickar dom nått nummer med transaktionen Det nummret ser inte jag på internetbanken eftersom pengarna inte är dragna står bara reserverat. Så därför fick jag ringa till banken för att få nummret som skickades med transaktionen.

Visst lite mer strul men bra mycket säkrare eftersom Tools-plus inte skickar något utan att detta nummer mailas tillbaka.

Det förfarandet känns seriöst och bra. Jag beställde också i söndags men har inte hört ett pip (tålamod är inte min starka sida) ;-)

Själv besällde jag i fredags men dom har inte frågat mig om nåt nr å inga pengar är reserverade... få väl vänta några dagar till å se vad som händer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.