768 läst ·
3 svar
768 läst
3 svar
TIPS RÅD!!!!!
Hejsan på er alla ute på forumet.
Jag hade en mattläggare "företag" som hjälpte mig med badrumsmattan....nu 3 veckor senare har det blivigt en blåsa vid duschbrunnen 5 cm ifrån klämringen. Vad skall jag göra ? Dom har tittat på det o skall skära o svetsa....men vad gäller vid senare skada ? Vad säger försäkringsbolaget om skada sedan kommer upp om 3-4 år? Skall man godta detta o hur som helst så har jag betalat fullt pris men ändå är det ju inte bra. Vad skall jag göra ...eller hur skulle NI göra ??+
Jag hade en mattläggare "företag" som hjälpte mig med badrumsmattan....nu 3 veckor senare har det blivigt en blåsa vid duschbrunnen 5 cm ifrån klämringen. Vad skall jag göra ? Dom har tittat på det o skall skära o svetsa....men vad gäller vid senare skada ? Vad säger försäkringsbolaget om skada sedan kommer upp om 3-4 år? Skall man godta detta o hur som helst så har jag betalat fullt pris men ändå är det ju inte bra. Vad skall jag göra ...eller hur skulle NI göra ??+
Vet man varför blåsan uppkommit? Kan man inte värma bort den?
Lagningen blir som vilken skarv som helst som du har i badrummet så den behöver du inte oroa dig för.
Sen kan jag väl tycka att en kompensation för skönhetsfel är i sin ordning.
Lagningen blir som vilken skarv som helst som du har i badrummet så den behöver du inte oroa dig för.
Sen kan jag väl tycka att en kompensation för skönhetsfel är i sin ordning.
Tack Huggen för svar. Jag bekymrar mig mer om nu skadan nu är skedd o hur detta sedan ev. kan komma tillbaka med tanke på att det ligger vid brunnen "vattenutkast" det vore skillnad om denna sk. bubbla var på ett icke vattenutkast ställe. Dom sa att dom nu skulle ta varmluftpistol o värma ...vad hjälper det mer än att mattan blir mjukare o mer följsam. Limmat har dom nog säkert gjort men kanske det fanns vatten som gjorde att blåsan uppkom? Dagens vattenbaserade limmer är nog bra idag ....men förr la dom ändå kontaktlim vid brunnar mm för en bättre o säker vidhäftning.
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden