Hej,
Har ett hus och ett garage som är beklätt med något stenliknande skiv-material. Se bilder nedan från garaget. Hus och garage är från 68.
Funderar om det finns någon här som har erfarenhet av detta material och som kanske har lite tips/råd på vad man kan göra om man skulle vilja ”fräscha” upp det.
Det finns en hel del skador, sprickor och färgen (tonen) har på vissa delar blivit solblekt eller är smutsig.
river man allt och lägger en riktig putsfasad, kan man måla? Eller finns det något annat kanske mer plånboksvänligt alternativ?
Tack på förhand.
[bild] [bild] [bild]