Tokv41 skrev:
[

Frågan är om de fortfarande är så att de små är mindre driftsäkra.. har läst att både de små och stora dog men att det ev skulle vara en barnsjukdom?

Fast jag kan fortfarande inte hitta att den skulle vara reconditioned? Vart står det? Står bara NEW på item condition?
Jag har tydligen läst in reconditioned, fast det inte finns, så den är ny. Tja, prova kan du ju göra, i mina ögon dumt att chansa med tanke på att det även med din i mina ögon rosenrosa uträkning(jag får fraktkostnad på runt tusenlappen i fraktkalkylatorn hos toolking,) bara skiljer en femhundring eller nåt till en engelsk maskin, och du då bara byter kontakt i laddaren så funkar den med vårt nät, på den amerikanska får du antingen köpa till en trafo för runt 400, eller byta ut kabel och några komponenter på kretskortet(ca 150kr+arbete) för att anpassa laddaren till vårt elnät.

Gilbert skrev:
Jag har tydligen läst in reconditioned, fast det inte finns, så den är ny. Tja, prova kan du ju göra, i mina ögon dumt att chansa med tanke på att det även med din i mina ögon rosenrosa uträkning(jag får fraktkostnad på runt tusenlappen i fraktkalkylatorn hos toolking,) bara skiljer en femhundring eller nåt till en engelsk maskin, och du då bara byter kontakt i laddaren så funkar den med vårt nät, på den amerikanska får du antingen köpa till en trafo för runt 400, eller byta ut kabel och några komponenter på kretskortet(ca 150kr+arbete) för att anpassa laddaren till vårt elnät.
Hehe, du verkar tro att jag ljuger... Den rosenrosa uträkningen ser iaf ut som följer..

1424 plus 293 i frakt.. = 1717 X 1,28 för moms och tull = 2197:-

Vad i denna är rosenrosa?

Frakten får du om du väljer International Express $41.19 (SE 293.29)

Jo, nu kom den fram om jag använde rätt postnummer: 1424+293=1717*1,03=1768,51 1768,51*1,25=2210,63, man betalar moms på tullen också, sen ska det på en ev ca hundralapp för hanteringen, och en 150 för ombyggnad av laddare, eller 400 för trafo. ca2450-2700kr alltså. En BHP452 med 2 batterier från Lawson-His kostar idag 2723kr inklusive frakt.

Gilbert skrev:
Jo, nu kom den fram om jag använde rätt postnummer: 1424+293=1717*1,03=1768,51 1768,51*1,25=2210,63, man betalar moms på tullen också, sen ska det på en ev ca hundralapp för hanteringen, och en 150 för ombyggnad av laddare, eller 400 för trafo. ca2450-2700kr alltså. En BHP452 med 2 batterier från Lawson-His kostar idag 2723kr inklusive frakt.
Jo absolut.. Har dock känt på båda och kommit fram till att det nog blir en BDF.. Men alla dessa modeller av BDf gör mig förvirrad...

Har nu kollat på denna http://www.dm-tools.co.uk/product.php?section=4725&sn=MAKBDF441RFE som säljs till ett bra pris.. Dock är det ingen snabbladdare.. Men finns det någon som kan ge en enkel förklaring på de olika BDF-maskinerna och alla olika bokstavskombinationerna bakom själva ex BDF452...?

Har kommit fram till att det trots att det nog kommer skilja närmare tusen spänn snarare Gilbert så känns det enklare med UK så vi är överens om detta... Nu gäller det bara att hitta en BDF till ett så bra pris som möjligt.. Klarar mig med 14,4 volt och egentligen med två 1,5 ah batterier.. Frågan är om man ska undvika någon av BDF-modllerna?

Någon här som är duktig på Ebay och kan förklara varför sökmotorn kräver så precisa sökord för att hitta rätt? Jag söker nu efter Makita BDF-modeller och skriver sålunda Makita BDF* men likväl sållar den bort en hel del av dessa modeller.. Finns det några bra tips för att hitta all dessa modeller på Ebay global..?

Och en fråga angående USA-import.. Vilka tranformatorer har Ni som har US-laddare använt? Tips på inköpsställen om det nu skulle bli en USA-import...

Hittar du dom på Ebay.com om du söker på annat sätt menar du?

FredrikR skrev:
Hittar du dom på Ebay.com om du söker på annat sätt menar du?

Ja bland annat.. Sen väljer den bort vissa objekt som den andra gånger visar trots att sökningarna är identiska...

Nu har jag sökt på makita och sedan kategoriserat ner till 14 volts maskiner men jag tycker sökmotorn är otroligt petig..

Hittar även väldigt få BDF på Ebay.com/uk.. Frågan är om det finns fler än jag hittar...

Har hittat detta paket med två skruvdragare..

http://www.dm-tools.co.uk/product.php/section//sn/MAKBDF453RFEAV

De skickar dock bara inom UK.

Har dock några vänner som ska bo i London några dagar.. Har någon testat att skicka till ett hotell och hur har detta isf fungerat? Synpunkter och tips mottages tacksammast.. Både på fraktsätt och paketet som sådant...

Är egentligen bara ute efter en skruvdragare för runt 2500 men detta paket verkar väldigt prisvärt?

Har skickat många gånger till hotell i USA,
Det gäller dock att vara säker på att firman håller sina frakttider.

Skulle inte beställt det paketet, vet inte varför men jag gillar inte den dragaren. Den känns knäpp.

På Lawson och Toolstop finns ett paket för 3300 kr med en BHP 452 och BDF452. Den känns mycket bättre.

somelvis skrev:
Har skickat många gånger till hotell i USA,
Det gäller dock att vara säker på att firman håller sina frakttider.

Skulle inte beställt det paketet, vet inte varför men jag gillar inte den dragaren. Den känns knäpp.

På Lawson och Toolstop finns ett paket för 3300 kr med en BHP 452 och BDF452. Den känns mycket bättre.
Hur funkar det då det kommer till hotellet då?

Och sen är frågan varför paketet med båda dragarrna på toolstop är billigare än vad de är styckesvis?

Hade egentligen som sagt räckt med en BDF452.. Kanske dumt att satsa på 453:an...

Men varför kan man inte hitta ett bra pris på dessa enskilt för?

Att skicka till hotell i USA fungerar klockrent. Till skillnad mot U-landet Sverige så har man in USA ett väl fungerande och prisvärt sätt att skicka gods inom och utom riket.
Bara att adressera "Mr XXX, room 666", "Hilton Hotel", etc.

Däremot kräver vissa firmor man handlar av att ens betalkort är utställt i USA. Men har du t ex American Express som ju har lysande service så är det bara ringa din svenska kundtjänst och säga hur det ligger till så hjälper de dig att fixa med firman i USA.

Någon som kan förklara vad som skiljer mellan en BDF452 och en BDF452RFE?

Redigerat:
RFE med batterier och laddare?
Den andra 'naken' maskin?

FredrikR skrev:
RFE med batterier och laddare?
Den andra 'naken' maskin?
Nej det tror jag inte...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.