nomis skrev:
Jag var nog lite otydlig där. Makita BHPxxx har alltså slagborrmöjlighet, vilket innebär att det kan gå att borra i tegel och puts etc. Det skall inte blandas ihop med slagskruvdragare, som är en maskin som slår i rotationsriktningen och används för skruvdragning.

Hade det inte varit för det bra erbjudandet hade jag nog också föredragit en 14,4V utan slagborrfunktion, så du är nog på rätt spår där.
Vet du förresten vad frakten på en eller två sådan ligger på?

Det är den jag jämförde med. Men nu såg jag att det visst skiljde 2 hekto...

Hur är det med priserna på Power-tools-pro? Inkluderar de VAT?

nomis skrev:
Det är den jag jämförde med. Men nu såg jag att det visst skiljde 2 hekto...

Hur är det med priserna på Power-tools-pro? Inkluderar de VAT?
Nix, slutar på 215 GHP...

Add to cart så ser du priset inkl. vat...

Det finns inga likvärdiga LXT modeller men i 14 volt för runt 2000?

Jag klarar mig dessutom med två 2,6 amp batterier... Men det kanske inte finns biligare av dessa modeller än dessa?

nomis skrev:
Själv är jag inne på att beställa en 18V BHP452 jubileumsmodell (men grön ändå). Den ligger på 150 GBP med ett batteri och 198 GBP med två.

[länk]

Egentligen skulle jag vilja ha utan slag, den maskinen blir något kortare. Men eftersom den inte finns på liknande erbjudande så blir prisskillnaden rätt stor.

Någon som provat denna maskin? Den borde vara ett prisvärt alternativ om man letar maskin runt 2000. (2300 blir det visst...)

//Nomis
2800:- inkl frakt med två batterier..

Tänk bara på att du måste bygga om laddaren eller köpa en omvandlare när du handlar från USA (110V). Från UK räcker det att byta stickpropp.

Den nedre av de två maskinerna har bara 1,5 Ah batterier. Det gör att den blir smidig, men de räcker bara hälften så länge som 3 Ah.

nomis skrev:
Tänk bara på att du måste bygga om laddaren eller köpa en omvandlare när du handlar från USA (110V). Från UK räcker det att byta stickpropp.

Den nedre av de två maskinerna har bara 1,5 Ah batterier. Det gör att den blir smidig, men de räcker bara hälften så länge som 3 Ah.

Jo det har jag koll på.. Är priset bättre kan jag tänka mig en tranformator.. Och 1,5 ah räcker i värsta fall för min del.. Sett att de vita jubileumsmodellerna finns lite billigare och vad jag läst mig till skiljer inget från den ordinarie modellen?

Jag har svårt att se ekonomin i det, 14-1500+ uppskattningsvis ca 500kr i frakt blir ca 2000, sen slänger vi på tull på 3% och moms på 25% så hamnar vi på runt 2500, och då har du en factory reconditioned maskin, inte med det sagt att den är sämre än ny, men ny är den ju inte, med små batterier som inte riktigt har rosat marknaden, och en laddare för 110V som man antingen måste köpa trafo för 400 till, eller bygga om för en hundring när man istället kan köpa en maskin för samma pengar i England...I mina ögon ett dumsnålt köp....

Gilbert skrev:
Jag har svårt att se ekonomin i det, 14-1500+ uppskattningsvis ca 500kr i frakt blir ca 2000, sen slänger vi på tull på 3% och moms på 25% så hamnar vi på runt 2500, och då har du en factory reconditioned maskin, inte med det sagt att den är sämre än ny, men ny är den ju inte, med små batterier som inte riktigt har rosat marknaden, och en laddare för 110V som man antingen måste köpa trafo för 400 till, eller bygga om för en hundring när man istället kan köpa en maskin för samma pengar i England...I mina ögon ett dumsnålt köp....
Vilken pratar du om nu?

Är inte BHP343 och BDF343 något bra köp? Finns nästan ingen info om dessa från användare på forumet..

Tokv41 skrev:
Vilken pratar du om nu?
Jubileumsmodelln som du länkar till från toolking, skulle ja tro? :)
(iom priset som nämns)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.