Hej!

Har precis flyttat (från en lägenhet till en annan). I förra lägenheten hade vi diskmaskin, men i denna finns det inte plats för det, eller det skulle gå att få in en, men vi behöver verkligen det skåpet. Jag har en bänkdiskmaskin sedan tidigare som vi nu använder, men är lite bökigt då vi för tillfället använder en snabbkoppling på kranen. Blandaren har en anslutning för diskmaskin, men under så att säga. Så har en liten tanke om det finns någon tunn, men ändå flexibel slang jag skulle dra ut genom ett litet diskret hål i botten på skåpet och sedan upp i en kabelkanal längs med sidan på skåpet upp till maskinen. Lite svårt att förklara utan skiss, men kontentan är att jag skulle behöva en så tunn slang som möjligt, men som ändå är väldigt flexibel. Existerar något sådant?
Bästa alternativet vore en sån här lite ovanlig blandare med vattenanslutning ovanför diskbänken, men de är inte billiga och det lär nog dessutom kosta en slant att låta bostadsbolaget byta den.

Mvh Jens

Krilleman
Vad har du för blandare?

FMM har ju påbyggnas-kit så man får anslutning ovan bänk fast inte blandaren är förberedd för det till vissa sorter.

Avvaktar lite. Hade fastighetsskötare på besök som fixade läckage under diskhon och blev då informerad om att bänkdiskmaskin inte var tillåtet. Stod inget om det i hyreskontraktet och var inget vi blev informerade om innan. Hursomhelst så kan det nog bli så att vi måste offra det där skåpet iaf och välja till "riktig" diskmaskin istället och då försvinner ju problemet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.