Saknar ibland extra belysning på vår garageuppfart och har funderat på att montera en LED-strålkastare på garaget.
Det finns ju alternativ för nån hundring till hur mycket som helst så nu funderar jag på om ni har några tips?
Hur många watt ska man välja för att lysa upp en garageuppfart för 2st bilar och hur mycket pengar ska man lägga för att få en kvalité så den håller några år?
Det finns ju alternativ för nån hundring till hur mycket som helst så nu funderar jag på om ni har några tips?
Hur många watt ska man välja för att lysa upp en garageuppfart för 2st bilar och hur mycket pengar ska man lägga för att få en kvalité så den håller några år?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det ser trist ut med det starka bländande ljuset från en sån lampa vid garageporten, ett ljus som bländar besökare och ibland även lyser upp grannens hus på andra sidan gatan. Jag hade själv valt lyktor på stolpar eller pollare på ena sidan av uppfarten. Men det är förstås mycket dyrare och jobbigare att sätta upp.
För att förtydliga så är det inte någon dekorationsbelysning för det finns redan en svag allmänbelysning på fasaden.G gbgustaf skrev:Jag tycker det ser trist ut med det starka bländande ljuset från en sån lampa vid garageporten, ett ljus som bländar besökare och ibland även lyser upp grannens hus på andra sidan gatan. Jag hade själv valt lyktor på stolpar eller pollare på ena sidan av uppfarten. Men det är förstås mycket dyrare och jobbigare att sätta upp.
Jag söker något som endast ska lysa upp framför garaget om man tex behöver fixa något med bilarna.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 329 inlägg
Så har jag också hemma, men en billig halogenstrålkastare från Biltema. Ser fin ut fortfarande efter 7 år, sitter dock under ett skärmtak.
Används max 5 ggr per år....
Används max 5 ggr per år....
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
30w Led är inte så mycket, hade nog valt 50w, men prova, annars bara att tacka för lånet.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
30w räcker nog på en uppfart..
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Nu har jag testat strålkastaren och jag blev riktigt nöjd.
Före så var det så här mörkt:
...och med strålkastaren tänd så blev det så här:
Lite svårt att göra det rättvisa men det är ju ett försök i alla fall...
Före så var det så här mörkt:
Logga in
Skapa konto
...och med strålkastaren tänd så blev det så här:
Logga in
Skapa konto
Lite svårt att göra det rättvisa men det är ju ett försök i alla fall...
Klicka här för att svara