8 294 läst ·
22 svar
8k läst
22 svar
Tips på stor tv-möbel?!
Jag har en Unnu tvbänk från hifiklubben. Monteras direkt på vägg vilket är snyggt och gör det lätt att dammsuga under. Jag har dock satt två stödben under eftersom bänken är full med tunga saker.
Dyrt men riktigt snyggt och praktiskt.
http://www.hifiklubben.se/Tillbehor/UNNU-mobler/
Dyrt men riktigt snyggt och praktiskt.
http://www.hifiklubben.se/Tillbehor/UNNU-mobler/
Jag har en från Mio. Kommer inte ihåg vad modellen heter men den är 220 lång och 60 djup. Jag behöver ha djupet pga fet förstärkare. Den står på ben och vet inte hur högt men kan tänka mig kanske 50cm överkant?
Jag har även ps4 och htpc i den. Det sitter 2 lådor i den som man kan plocka ur om man behöver 2 öppna fack till. Då blir totalt 4 fack öppna.
Jag har även ps4 och htpc i den. Det sitter 2 lådor i den som man kan plocka ur om man behöver 2 öppna fack till. Då blir totalt 4 fack öppna.
Vet när man hängde mycket på minhembio.com så pratades det mycket om tv möbler. Ett het tips (som även jag har gjort en gång och det blev bra) är att använda "Överskåp för kyl/frys" som finns på ikea. Dom är ca 60x60x60 cm. Vet inte hur dagens skåp ser ut men den äldre versionen av ikeas skåp så var det som sådant att bakstycket var infällt. Dvs att man hade ca 5 cm mellan vägg och bakstycke om du förstår fast sidostyckena var emot väggen. Blir bra till att dra kablar osv. Förut var det andra mått, då kunde man välja höjden 37 eller 57 om jag minns rätt men idag finns bara höjd 60cm.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99926426/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99926426/
Åh, det var banne mig det bästa jag sen jag konfirmerades. Nu ska jag läsa på och fundera på hur jag ska göra. Dessa skåp kan ju faktiskt stå på ben utan att bli för höga. Tack 1alexander!
Minhembio kan man få bra tips från. Här är den bänk jag har hemma idag som ska bytas ut: http://www.minhembio.com/magda136/97717/ Någon som är intresserad av att ärva bänken?
Minhembio kan man få bra tips från. Här är den bänk jag har hemma idag som ska bytas ut: http://www.minhembio.com/magda136/97717/ Någon som är intresserad av att ärva bänken?
Det är ju nästan för bra för att vara sant med dessa överskåp. Inbyggd ventilation har dom och kommer att bli perfekta att hänga upp med nya väggskenan som IKEA börjat med. Jösses. Ännu en bra midsommar helt enkelt 
Vad bra att du blev nöjd över tipset
. Många fråm minhembio som har byggt med dom stommarna. Kommer säkert och bli mycket bra.
Klicka här för att svara