Du minns rätt.Nimajneb skrev:
140:an blev kortlivad. Den har gått i förtidspension och ersatts med 160:an. Enligt en Bosch-representant jag pratade med var 140:an inte så lyckad som det var tänkt, den ansågs vara en liten nedgradering från 135:an. Bristerna skall tydligen vara fixade på 160:an så att den blir en värdig ersättare till 135:an. Den som lever får se...Nimajneb skrev:
Nu var jag ju tvungen att kika efter. Det verkar som om 150 saknar den extra bladstyrningen som 135,140 och 160 har. Mao det generationerna för finliret medans 150an verkar vara byggsågen. Hur det är med 85an o 90an vet jag inte.
Edit: bygga_bo var snabbare och tydligare
Edit: bygga_bo var snabbare och tydligare
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Även jag är fast i 85-träsket, jag kommer nog aldrig döda den. Men när den väl lämnar in blir det nog en 160, om jag inte vunnit på lotto och slår till på en Mafell.
Jag skulle egentligen vilja prova en Metabo, sist jag kikade var det dock något den föll på, tyvärr har jag glömt vad...
Jag skulle egentligen vilja prova en Metabo, sist jag kikade var det dock något den föll på, tyvärr har jag glömt vad...
Hmm ja, bra frågaRemne skrev:
Man lär nog hängt med..
Har själv en GST135CE, sedan snart 7år (nästan värd en uppgradering på den?!)
Efter nåt år kom GST140CE med LED belysning och dubbelrullen för bladstyrningen.
I somras, eller iaf förra året? kom sedan GST160 som har mer påkostad bladstyrning än tex GST120 (äldre/utgången), GST150 och GST1400 som kan anses som mer grov/byggsågar och kanske inte lämpad för precision, hur mycket precision det nu blir med en sticksåg.
Jag trodde inte jag skulle komma att ha så stor användning av sticksågen innan jag köpte en, hade lånat svärfars vid enstaka tillfällen, men med facit i hand ångrar jag verkligen att sticksågen var ett av de 3 första elverktygen som inhandlades när vi flyttade från lght till hus för knappa 7år sedan.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
MathiasS skrev:
Du skjuter som vanligt lite bredvid mål, men något av det jag sagt har tydligen gått in
Stämmer inte funktionen med min kravspec går vänder jag omedelbart ryggen till och letar efter något annat. De svartgröna har inte imponerat på mig när det gäller sticksågar.
Till er andra, nej det finns inte. Mathias bara ger igen för att jag kritiserat hans val av sänksåg. För övrigt kan jag också rapportera att jag sen barnsben är löjligt förtjust i Bosch, och håller hårt i min gamla 85:a, slagskruvdragaren och den sedan länge uttjänta skruvdragaren, så att jag inte gillar en specifik produkt kanske du inte borde ta som kritik mot hela ditt "preferred brand" Mathias.
Men vi kanske ska hålla oss till topic.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Stå inte där så länge bara, lite kul måste vi väl få ha.
Värst är väl att Ullis framställler mig som värsta sortens fanboy här. Jag måste nog börja posta bilder på dewaltisarna, makitisarna och hitachisarna också, ingen verktygsrasism i mitt garage inte. Och så att ingen tror att bara Bosch är bäst menar jag. Även om det oftast är sant.
Värst är väl att Ullis framställler mig som värsta sortens fanboy här. Jag måste nog börja posta bilder på dewaltisarna, makitisarna och hitachisarna också, ingen verktygsrasism i mitt garage inte. Och så att ingen tror att bara Bosch är bäst menar jag. Även om det oftast är sant.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det tycker jag inte du behöver göra @hantverkare1, det är svårt med ironi på forum.
För att komma lite tillbaka till topic vill jag också slå ett slag för sladdlösa sticksågar. Det är kanske inte är den första sticksågen man vill ha (det ska nog vara med sladd), men som komplement tycker jag det är ett toppenverktyg som tar säkert 80% av mina sticksågsjobb, jag blev positivt överraskad av den!
/U
PS: Mathias: vill du gissa vilket märke det är på min sladdlösa sticksåg?
EDIT:
För att komma lite tillbaka till topic vill jag också slå ett slag för sladdlösa sticksågar. Det är kanske inte är den första sticksågen man vill ha (det ska nog vara med sladd), men som komplement tycker jag det är ett toppenverktyg som tar säkert 80% av mina sticksågsjobb, jag blev positivt överraskad av den!
/U
PS: Mathias: vill du gissa vilket märke det är på min sladdlösa sticksåg?
EDIT:
Detsamma, vi verkar vara precis lika märkes(o)trogna, mitt senaste inköp var faktiskt en Parkside (!!!), eller om det var en milwaukee, minns inte riktigt ordningen...MathiasS skrev:
Redigerat: