C
Csm84 Csm84 skrev:
Har man klarat sig i 24 år utan att använda den liksom....?
Uppenbarligen. Jag försökte använda min när vi köpte huset för att få lite mer fart på avloppen i källaren, men jag gick bet på att komma igenom proppen av sand och rötter, så det hade nog inte använts så frekvent i mitt fall heller.

Men det är väl så att det först är när avloppet börjar bli lite murket som problemen och rensningsbehovet uppstår.

C cpalm skrev:
Uppenbarligen. Jag försökte använda min när vi köpte huset för att få lite mer fart på avloppen i källaren, men jag gick bet på att komma igenom proppen av sand och rötter, så det hade nog inte använts så frekvent i mitt fall heller.

Men det är väl så att det först är när avloppet börjar bli lite murket som problemen och rensningsbehovet uppstår.
Har inte märkt någon avlopps problem hos oss. Bilade upp de gamla golvbrun då de var i gjutjärn. Blev glad när jag såg att avloppet iaf var i plast då jag trodde de var gjutjärn med.

C
Csm84 Csm84 skrev:
Blev glad när jag såg att avloppet iaf var i plast
Betongrör i mitt fall, som tyvärr lätt drabbas av rotinträngning pga otäta skarvar.
Dina rör ser lite nyare ut. Ser dock ut att vara tunnväggiga s.k. äggskalsrör, så tänk på att de troligen inte har samma livslängd som moderna tjockväggiga plaströr.

• Gilla
Csm84
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Betongrör i mitt fall, som tyvärr lätt drabbas av rotinträngning pga otäta skarvar.
Dina rör ser lite nyare ut. Ser dock ut att vara tunnväggiga s.k. äggskalsrör, så tänk på att de troligen inte har samma livslängd som moderna tjockväggiga plaströr.
Ja. Det var någon i tråden som tidigare nämnde äggskalsrör. Stämmer säkert men de som bilades upp såg hel o väldig finna ut iaf.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.