Hej!

Måste ta hjälp av era hjärnor nu för tips och idéer. Vi håller på med hallen på ovanvåningen och vi tänkte tapetsera hallen, tanken är att tapeten ska börja ungefär där trappen slutar ( ungefär där vi slutat måla ) på ovanvåningen men vet inte riktigt hur man ska få en snygg finish så det inte bara blir en våd mitt på väggen som start.

Har haft tanke på nån form av dekorlist som man får fixa till så den möter golvlisten på ett snyggt sätt eller om man ska sätta nån bröstpanel som start ovanför trappen men kanske ser konstigt ut ?

Kom gärna med tips och förslag för jag får inte riktigt till det i huvudet 😅

• Vy över trappa med vägg dekorerad med tavlor och belysning; golvet har en randig matta och väggen saknar tapet vid toppen av trappan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa med grönmålade steg och randig matta, vita väggar som delvis är omålade, mörkgrön dörr i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Maartensson skrev:
vet inte riktigt hur man ska få en snygg finish så det inte bara blir en våd mitt på väggen som start.
Varför skulle det bli snyggare att lägga en extra list mitt på väggen än att inte göra något mer än att böjrja tapetsera?

Fundera på det. Det är ni som bor i huset, så vad ni tycker är snyggt avgör.

Dock kan man alltid sätta dit en list efteråt om/när man vill. Så att börja och testa utan är nog smart.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.