Håller på att färdigställa garaget för en mindre snickeboa, en del maskiner på väg från släkting som ej orkar mer... En del maskiner och endast 40m2 att röra mig på. Därför undrar jag om ni har bra tips på förvaring som inte tar så stor plats, har lite problem med takförvaring då det är dubbla garageportsöppnare...

Kan man förvara skivor stående spända mot vägg? eller är det bara att köpa att den markytan försvinner så man har bra utrymme för matrialet?

Att förvara skivor stående ser jag inga problem med, det har funkat för mig i alla år, ett tips är att lägga något under, så de inte står direkt på golvet..

tack för snabbt svar mäster, skall fundera lite till på ev lösningar:D

Om du väljer att ha skivorna lite lätt lutade mot vägg (alltså inte spänner fast dem) så bör du ha stöd så att skivorna inte bågnar. Inget märkvärdigt, men glömmer du det lär du få MDF-skivor som bananer.

ja kanske den lösningen är bättre, blir lättare att "bläddra" bland matrialet:D

Jag som har lite trångt i garaget har gjort en vagn ca 80 cm bred och ett 100 cm högt lodrätt räcke på baksidan. Skivorna står nästan lodrätt. För att förhindra att skivorna tippar framåt och ligger som en kortlek på golvet så har jag satt fast 2 st rep i räcket på baksidan och en rejäl "klump" på framsidan. Repen hängs därmed över överkanten på skivorna. Två av hjulen syns under vagnen.

• DSC03059.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC03060.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bra ide där... en rullande vagn kan ju vara praktiskt om man har det trångt!
fler bilder på folks förvaringar kanske?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.