1 678 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Husdrömmar 2026: Återbesök med smarta byggtips
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
I säsongspremiären av Husdrömmar träffar vi Johannes som bygger hus med snabb, smart och säker konstruktion, Simon och Anders som får lära sig varför man satte väggpaneler förr, och ytterligare nio tidigare deltagare i programmet. Det får du inte missa!
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar 2026: Återbesök med smarta byggtips
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar 2026: Återbesök med smarta byggtips
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Platsbesöken var i Skåne, men i övrigt var det två på Gotland, en Öland och en Hisingen som var icke-skåningar.
P
Posselosse
Lösvirkesbyggare
· Stockholm
· 326 inlägg
Posselosse
Lösvirkesbyggare
- Stockholm
- 326 inlägg
Smaken är som baken, skulle snarare säga att killparet var bland dem som har bäst koll på färg och form och hur man skapar en känsla genom design. Kul att de vågar köra annat än enfärgat och akustikpanel
Salig blandning av olika sköna människor.
Modigt att dra igång ett sånt GIGANT PROJEKT som kollektivet. Dessutom med enbart "vilja" och noll (?) kunskap. Det blev väldigt fint men troligen inget för mig. Skulle bli tokig om det hela tiden var krafter som skulle påpeka vad jag ska göra och när. Det passar nog inte alla men helt säkert var det trevligt för dem som gillade konceptet. Kan nog bli intressanta diskussioner med så många olika åldrar.
Vad gäller de båda killarna, de måste ju haft en guldgruva nånstans i början av sin husresa? TVÅ hus? Jag vet vad det kostar i både tid och pengar att renovera ETT hus. Sedan stod det ju inga gamla rostiga vw polo från -87 utanför heller. Var de månne styrelseproffs? ;-)
Mycket av det de gjorde var ju toppen, färgvalen var ju udda, det får medges men, de ska ju bo där, ingen annan. Skulle önska att jag kunde uppbringa en promille av den framåtandan de två killarna visade.
Ska bli spännande att se vad som byggs och förstörs i årets säsong.
Modigt att dra igång ett sånt GIGANT PROJEKT som kollektivet. Dessutom med enbart "vilja" och noll (?) kunskap. Det blev väldigt fint men troligen inget för mig. Skulle bli tokig om det hela tiden var krafter som skulle påpeka vad jag ska göra och när. Det passar nog inte alla men helt säkert var det trevligt för dem som gillade konceptet. Kan nog bli intressanta diskussioner med så många olika åldrar.
Vad gäller de båda killarna, de måste ju haft en guldgruva nånstans i början av sin husresa? TVÅ hus? Jag vet vad det kostar i både tid och pengar att renovera ETT hus. Sedan stod det ju inga gamla rostiga vw polo från -87 utanför heller. Var de månne styrelseproffs? ;-)
Mycket av det de gjorde var ju toppen, färgvalen var ju udda, det får medges men, de ska ju bo där, ingen annan. Skulle önska att jag kunde uppbringa en promille av den framåtandan de två killarna visade.
Ska bli spännande att se vad som byggs och förstörs i årets säsong.
Är det så dyrt då? Något fallfärdigt på landet och ett gammalt hus i Klippan kan inte kosta mycket pengar. Blir många miljoner att renovera för då framförallt om man gör mycket själv, innan man är uppe i nivå med vad mitt lilla bolån ligger i Göteborgs-trakten...H hilife skrev:Salig blandning av olika sköna människor.
Modigt att dra igång ett sånt GIGANT PROJEKT som kollektivet. Dessutom med enbart "vilja" och noll (?) kunskap. Det blev väldigt fint men troligen inget för mig. Skulle bli tokig om det hela tiden var krafter som skulle påpeka vad jag ska göra och när. Det passar nog inte alla men helt säkert var det trevligt för dem som gillade konceptet. Kan nog bli intressanta diskussioner med så många olika åldrar.
Vad gäller de båda killarna, de måste ju haft en guldgruva nånstans i början av sin husresa? TVÅ hus? Jag vet vad det kostar i både tid och pengar att renovera ETT hus. Sedan stod det ju inga gamla rostiga vw polo från -87 utanför heller. Var de månne styrelseproffs? ;-)
Mycket av det de gjorde var ju toppen, färgvalen var ju udda, det får medges men, de ska ju bo där, ingen annan. Skulle önska att jag kunde uppbringa en promille av den framåtandan de två killarna visade.
Ska bli spännande att se vad som byggs och förstörs i årets säsong.
Klicka här för att svara