Hejsan svejsan!

Någon som kan tipsa var man kan köpa prisvärda skjutglas partier till uterum. Vi har tänkt att ha råspont och plåt som tak. Uterummet skulle vi vilja använda en bit in på hösten.
Vore tacksam för hjälp.

willabgarden.se

Jag tog in offert från en hel del leverantörer. Blandat från "mått-beställt" till välj bland det vi har som standard.

Mitt val blev Willab Garden. ca 28k för dubbelglas 17mm (WG50) och en mix av blandade partier fast/rörliga/ hela/fönster till ett uterum på ca 30 m2. Några partier ca 15% är mått beställda partier. Leveranstid ca 3 veckor för standard och 7 veckor special mått. Fraktfritt. Först skulle jag ha alla måttbeställda (utanför standard) och då blev allt ca 30% dyrare. Tokig prismodell men ändå relativt billigt. Det blev billigare för mig att sänka höjden något och beställa standardmått där det funkade.

Lokala byggaren skulle ha 30k för 5mm glas och det dubbla för dubbelglas. Sen var det massa pålägg för extra det och det... ja ni vet.

SKB ville inte ta i min offert och refererade till hemsidan för beställning. Willab hade riktiga människor som skötte förhandlingen.

Kanon bra, jag tycker det känns som att Willabgarden har rejäla skjutpratier.
Tack för hjälpen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.