Jag ska snart flytta och den nya trädgården är ungefär 800 kvm. Gräsmattan och ytan som ska klippas är antagligen en bit mindre än så också.

Önskemål, men inte nödvändigtvis krav:
* Styrbar via mobilen (med styra så syftar jag mer på start, stopp, gå hem etc än att faktiskt kunna styra exakt var den ska gå)
* Gärna uppkopplad på nått sätt som inte kräver att mobilen är i närheten av klipparen för att kunna styra den
* Mjukvara som man själv kan uppdatera och inte behöver lämna in den på service
* Bättre kantklippning vid hus, träd och andra kanter, så att det inte blir gräs kvar där

Finns min drömklippare? Budgeten har "i princip" ingen begränsning, rätt klippare får kosta, men eftersom gräsmattan är relativt liten så känns ju närmre 10000:- som ett lämpligare pris än närmre 20000:-.

Om ni inte har något förslag på en specifik modell, vilket märke bör man kolla på då? Jag har personligen haft en Stiga 325 och en kompis har en Husqvarna som han är mycket nöjd med, men det känns spontant som att det har hänt mycket på marknaden sen jag köpte min och att mer okända (och ibland billigare) märken har fler funktioner som skulle kunna tänkas vara kul att ha.
Men i slutändan är driftsäkerhet och resultat det som räknas. Ju mindre jobb jag behöver göra på gräsmattan efter klippningen, desto bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.