Så här ser det ut hemma nu (se bild) på vår mur, tanken är här att sätta upp en staket typ för insynsskydd. Vill inte ha ett helt igensatt plank då jag är orolig att muren inte skall klara trycket. Muren är visserligen ganska bra gjord med geonät på ett lager och sedan stenkross på baksidan osv men när vinden ligger på så vet an aldrig.
Stolpfötterna är ner skruvande med betongskruv på 8x150mm, så dom går ner till stenen under täckplattan.
Så min fråga är egentligen, finns det något smart/snyggt sätt att göra detta? Först tänkte jag bara köpa 22x95 panel och måla vitt och sedan bara skruva fast i stolparna och ha ett mellanrum på typ 20mm (liggande panel), det blir kanske inget bra, man bör kanske göra på något annat sätt så det blir så bra som möjligt.
Det är inte viktigt att det ser snyggt ut på baksidan
Stolpfötterna är ner skruvande med betongskruv på 8x150mm, så dom går ner till stenen under täckplattan.
Så min fråga är egentligen, finns det något smart/snyggt sätt att göra detta? Först tänkte jag bara köpa 22x95 panel och måla vitt och sedan bara skruva fast i stolparna och ha ett mellanrum på typ 20mm (liggande panel), det blir kanske inget bra, man bör kanske göra på något annat sätt så det blir så bra som möjligt.
Det är inte viktigt att det ser snyggt ut på baksidan
Produkter som diskuteras: "betongskruv"
Betongskruv
Betongskruvar är robusta skruvar som är speciellt designade för att infästas i betong och andra hårda material. Dessa skruvar är starka och slitstarka, vilket gör dem kapabla att bära tunga belastningar och motstå de krävande
Läs mer
Mitt förslag är ganska tråkigt och det är att kolla på staket och välja ett du gillar.
Väljer du liggande panelbrädor så olja ovansidan extra noga om du väljer vanlig snickerifärg.
Liggande brädor kan sjunka på mitten men det beror på avståndet mellan stolparna.
Väljer du liggande panelbrädor så olja ovansidan extra noga om du väljer vanlig snickerifärg.
Liggande brädor kan sjunka på mitten men det beror på avståndet mellan stolparna.
Klicka här för att svara

